2 مرداد 1395
شماره خبر: 166905

اثرات منفی ترافیک با برنامه ریزی به حداقل می رسد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اثرات منفی ترافیک با برنامه ریزی به حداقل می رسد


رئیس کمیسیون حقوقی اظهار داشت: آموزش قوانین و ارتقای فرهنگ ترافیک شهروندان یکی از راه حل هایی است که می توان با ارائه برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت مردم را در حل مشکلات ترافیک سهیم کرده تا از این طریق اثرات منفی ناشی از ترافیک را به حداقل رساند.
سعید مصطفایی بیان داشت: ترافیک امروزه در ایران، خصوصاً در کلانشهرهای جامعه با زندگی روزمره شهروندان عجین شده است و یکی از مسائل مهم و پیچیده، مدیریت شهری است و برنامه ریزی در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک در تردد های شهری نیازمند شناسایی دقیق مؤلفه های مؤ ثر می باشد. مصطفایی تشریح کرد: عدم جامعه پذیری الگوهای رفتاری ترافیکی، عدم نظارت و کنترل اجتماعی بر کردارهای ترافیکی، نبودن فرهنگ صحیح رانندگی و فرهنگ عابرین پیاده، مشخص نبودن مدیریت اجرایی ترافیک و... همگی دست در دست هم سبب بوجود آمدن ترافیک در معابر کلانشهر ها شده است.
این عضو پارلمان شهری کرج ادامه داد: در شرایط فعلی ، سازمان ها و نهاد های مختلفی در امر فرهنگ سازی حوزه ترافیک در سطوح مختلف دخیل هستند که هر کدام به نوبه خود و با استفاده از برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت سعی در بر طرف کردن معضلاتی می کنند که در حوزه فعالیت و اهداف آنها گنجانده شده است. رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر کرج افزود: در راستای ارتقا فرهنگ ترافیک شهروندان نیاز به تهیه یک برنامه جامع است تا از طریق آن بتوان به اهداف کوتاه مدت و دراز مدت مورد نظر دست یافت. این مسئول در پایان اذعان داشت: یکی از ارکان مهم در جهت فرهنگ سازی و آموزش، خانواده است؛ خانواده از طریق آموزش های رسمی وغیر رسمی مؤثر یکی از تکیه گاه های اصلی برای به سامان کردن معضلات ترافیکی و فرهنگ سازی است. آموزش ترافیک چنانچه از خردسالی و دوران کودکی و در محیط خانواده همزمان با فرایندهای تربیتی با شیوه های مناسب آموزشی به کودک آموخته شود، تأثیر بیشتری خواهد گذاشت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود