13 خرداد 1391
شماره خبر: 7583

رفع چالش های ترافیکی با برنامه ریزیهای کوتاه و بلند مدت میسر می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 رفع چالش های ترافیکی با برنامه ریزیهای کوتاه و بلند مدت میسر می شود

سپیدار آنلاین: معاون حوزه حمل ونقل ترافیک شهرداری کرج، بر ضرورت تدوین برنامه های کوتاه وبلند مدت به منظور رفع چالش های ترافیکی در ساختار های شهری تاکید کرد.
مهرداد فیروز بخت در دومین روز از نشست تخصصی معاونین حوزه های حمل و نقل ترافیک کلانشهر های کشور با تاکید بر این مهم افزود: از مله برنامهریزی ها کوتاه مدت برای خروج ار بحران ترافیک، اجرای طرح هایی تحت عنوان اصلاحات هندسی در معابر و تقاطع ها همچنین نصب علائم ترافیکی از جمله چراغ ها و علائم ترافیکی است. وی درادامه اظهارداشت: از دیگر مباحثی که در برنامه ریزی های کوتاه مدت گنجانده می شود، اصلاح مقطع عرضی خیابان ها می باشد. این مسئول در خصو برنامه های بلند مدت در حوزه حمل و نقل ترافیک شهری عنوان کرد: برنامه های بلندمدت از اقدامات اساسی و مهم به شمار می آيند که خروج از گره های ترافیکی با اجرای صحیح این برنامه ها به نحو مطلوبی محقق می شود. فیروزبخت، احداث شبکه بزرگراهی را از جمله برنامه های بلند مدت ترافیک ذکر و بیان کرد: اجرای تقاطعات غیر همسطح نیز از دیگر آیتم های مهم در برنامه ریزی های بلند مدت رفع مسائل ترافیکی است. وی با اشاره به اجرای شش تقاطع غیرهمسطح در کرج، اظهارداشت: این مهم حاکی از توجه کلانشهر کرج در بهره گیری از برنامه ریزی های بلند مدت برای رفع معضلات ترافیکی این کلانشهر است. فیروزبخت، خاطرنشان کرد: راهکارهایی همچون گسترش و بهبود شبکه معابر ، اجرای طرح های محدودیت زا و تعریض خیابان های شهری در صورت امکان از راهکارهاي علمی و عملی برای خارج کردن شهر از بحران های ترافیک شهری است.
ضرورت برنامه ‌ریزی فرهنگی راهبردی ترافیک
معاون حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج بر ضرورت برنامه ریزی فرهنگی راهبردی به منظور کاهش این پدیده نامطلوب در عرصه های شهری تاکید کرد. فیروز بخت، حمل و نقل را یکی از زیر ساخت های مهم در توسعه اقتصادی، رشد و شکوفایی جوامع دانست و عنوان کرد: بر این اساس پرداختن به مباحث فرهنگ ترافیک امری ضروری است. وی گفت: عدم توجه به کارایی فرهنگ ترافیک شهر را با مشکلاتی روبرو می کند که در بسیاری از مواقع جبران ناپذیر است. این مسئول، با بیان اینکه، پرداخت به مقوله فرهنگی ترافیک منجر به افزایش سطح فرهنگ ترافیک می شود اظهارداشت: وجود برنامه‌ ریزی فرهنگی می‌ تواند در هر حیطه توسعه اجتماعی و فرهنگی را به دنبال داشته باشد به گونه‌ ای که ضرورت نیاز آن در همه زمانها و مکانها احساس می ‌شود.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود