2 مرداد 1395
شماره خبر: 166937

مکمل پل حامی فردا زیر بار ترافیک می رود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مکمل پل حامی فردا زیر بار ترافیک می رود


با افتتاح مکمل پل حامی در منطقه میدان مرکزی شهر کرج، بهره برداری از این اقدام عمرانی مدیریت شهری به صورت رسمی آغاز می شود.
پیش از ظهر فردا، ایران کوچک شاهد شروعی دیگر در حوزه افتتاحیه های عمرانی خواهد بود تا با هدیه ای که مدیریت شهری این کلانشهر به ساکنانش تقدیم می کند، بخشی از مشکلات شهروندان و رانندگان خودروهایی که از این منطقه گذر می کنند، مرتفع گردد.مکمل پل حامی که ساخت آن حدود یک سال و نیم پیش آغاز شد و عمده تاخیر افتتاحش به مشکلاتی در زمینه تملکات بر می گشت، با هزینه ای نزدیک به 20 میلیارد تومان تکمیل شده است که بخش زیادی از اعتبارات فوق به حوزه تملکات باز می گردد. در اجرای مکمل پل حامی که در نزدیکی پل حافظ واقع در ورودی شهر کرج احداث شده، شهرداری کرج به عنوان کارفرما فعالیت کرده و معاونت فنی عمرانی این دستگاه نقش مجری را به عهده داشت. همچنین پیمانکاری طرح گروه طرح و اجرای هنزا رها بود که به مدت یک سال و نیم این پل را به اتمام رسانده است.
طول کل پل 120 متر و طول و عرض عرشه به ترتیب 67 و 14 متر است. همچنین عرض سواره رو دارای 10.75 متر می باشد. این پل به شکل باند دو خطه و به صورت پل قوسی بتنی ساخته شده است و تعداد ستون های به کار رفته در طرح 10 عدد می باشد که با ارتفاعی معادل 13 متر احداث شده. در این پروژه 16 شمع به طول 20 متر به کار رفته و سه هزار متر مکعب خاکبرداری انجام شده است. حجم میلگرد به کار رفته در طرح 800 تن می باشد و یک هزار و 500 تن آسفالت برای آن به کار رفته است. این پل ساعت 11:30 صبح فردا سوم مردادماه با حضور مسئولان، مردم و اصحاب رسانه در محل تقاطع، افتتاح خواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود