4 مرداد 1395
شماره خبر: 167128

سیمای اینترنتی مدیریت شهری به صورت رسمی افتتاح شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

سیمای اینترنتی مدیریت شهری به صورت رسمی افتتاح شد


حضور قائم مقام شهردار کرج در طبقه یازدهم شهرداری ایران کوچک بهانه ای برای افتتاح سیمای اینترنتی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شد تا دکمه استارت این رسانه مجازی با دستان محمدرضا رضاپور زده شود.
آغاز به کار رسمی سیمای اینترنتی مدیریت شهری ایران کوچک، پیش از ظهر امروز با حضور قائم مقام شهردار کلید زده شد تا از این پس شهروندان، اقدامات این دستگاه خدمات رسان را به صورت تصویری در امکانات دیجیتالی خود مشاهده کنند. www.karajtv.ir نشانی سایتی است که مرحله افتتاح آزمایشی آن در دهه فجر سال گذشته با حضور شهردار کلانشهر کرج انجام شد و مقرر است اخبار، گزارشات و اطلاعات مدیریت شهری را از طریق تصویر و بی واسطه در اختیار شهروندان قرار دهد. رضاپور با یادآوری اینکه در سطح کشور شناخت مناسب و مطلوبی نسبت به شهر کرج وجود ندارد و حتی گاه ساکنان این کلانشهر نیز با دستاوردهای مدیریت شهری کرج چنان که باید و شاید آشنا نیستند، اذعان داشت: سیمای اینترنتی فرصتی است تا مردم بی واسطه با خدمات مجموعه و ویژگی های شهرشان آشنا شده و در جریان عملکرد شهرداری قرار گیرند. این مسئول، راه اندازی سیمای اینترنتی را اقدامی بسیار مطلوب و ارزشمند ارزیابی و خاطرنشان کرد: دنیای امروز، دنیای فضای مجازی است و روابط عمومی ها باید خود را به سلاح و ابزار موجود در این فضا مجهز کرده و با امکانات به روز و تجهیزات کافی در جهان رسانه و فضای مجازی قد علم کنند؛ در غیر این صورت با سقوط و تباهی همراه خواهند بود. رضاپور با تاکید بر اینکه ضروری است اداره کل ارتباطات و امور بین الملل نسبت به آگاهسازی شهروندان و ایجاد آشنایی آنان با این رسانه های اینترنتی با قدرت و جدیت اقدام کند، اضافه کرد: پیش از این اداره کل ارتباطات و امور بین الملل با بهره گیری از رادیو اینترنتی و برقراری ارتباط مستمر با مسئولان مدیریت شهری، امکان انعکاس فعالیت های این دستگاه را با شهروندان فراهم کرده بود که این اقدام با افزوده شدن سیمای اینترنتی تقویت و تکمیل شد. وی، با اشاره به اینکه ابزارهای ارتباطی نو می توانند رهاورد خوبی را برای مدیریت شهری به بار آورند، ادامه داد: بکارگیری این امکانات علاوه بر جنبه اطلاع رسانی، با توجه به اینکه امروزه مخاطبان گسترده ای را در جامعه به خود اختصاص داده است، از حیث آموزش و ترویج فرهنگ شهروندی راهکاری مطلوب به شمار می آید.
امکان ارسال گزارشات مردمی به سیمای اینترنتی
در این مراسم مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج نیز با تشریح برخی ویژگی ها و کارکردهای سیمای اینترنتی گفت: این فضا با در اختیار قرار دادن فایل صوتی و تصویری مصاحبه ها و گفتگوهای مسئولان در خصوص اقدامات انجام گرفته و مطالبی که ضروری است شهروندان از آنها مطلع باشند، فرصت مناسبی را در اختیار مردم قرار می دهد. وحید آقاشریفی یادآور شد: همچنین شهروندان می توانند با تهیه تصاویر و گزارشات تصویری از مشکلات شهری، این اطلاعات را در سایت سیمای اینترنتی بارگذاری کرده و به دید مسئولان برسانند. آقاشریفی، از راه اندازی اپلیکیشن اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج در آینده نزدیک خبر داد و بیان داشت: این اپلیکشن در حال حاضر شامل اخبار پایگاه خبری، رادیو اینترنتی و سیمای شهری مدیریت شهری می باشد و امکان توسعه آن در بخش های دیگر وجود دارد. وی تاکید کرد: سیمای اینترنتی همزمان با روز گرامیداشت خبرنگار در هفدهم مردادماه رونمایی خواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود