12 مرداد 1395
شماره خبر: 167556

بزرگراه شمالی کرج؛ گشاینده بن بست ترافیک در سطح ملی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بزرگراه شمالی کرج؛ گشاینده بن بست ترافیک در سطح ملی است


رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: احداث بزرگراه شمالی شهر کرج، دارای ابعاد ملی است و از این رهگذر، فاصله بسیاری از استان ها کوتاه شده و بن بست ترافیک در تعدادی از مسیرهای برون شهری تا حدودی مرتفع می شود؛ این امر آثار زیست محیطی، اقتصادی و فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.
سعید فیروزگاه ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: معضل ترافیک گلوی کلانشهرهای کشور را چنان سخت فشرده که رهایی از این عنصر گلوگیر و آزاردهنده، برای بسیاری از نقاط به یک معضل اساسی و دشوار تبدیل شده است. در این حال، یافتن راه حل ها و اتخاذ تدابیر و برنامه هایی که بتواند به کاهش ترافیک در سطح کشوری کمک کند، بسیار موثر می باشد. فیروزگاه، به عزم مدیریت شهری کرج برای عملیاتی سازی این طرح و تصمیم جسورانه و مقتدرانه شورای اسلامی شهر برای تصویب طرح و اختصاص اعتبارات مورد نیاز به آن اشاره کرد و افزود: صبوری شهروندان و خودروهای عبوری تا زمان اتمام عملیات احداث بزرگراه شمالی شهر کرج، رهاوردی بسیار شایسته و آرامبخش برای مردم به همراه خواهد داشت و از اجرای این طرح بزرگ، استان ها و شهرهای زیادی بهره مند می شوند که عمده ترین این بهره ها، کاهش زمان سفر است. عضو شورای شهر کرج با یادآوری اینکه اندازه و حجم پروژه مذکور بسیار زیاد بوده و همه عوامل و دست اندرکاران مجموعه مدیریت شهری و مسئولان استانی باید برای تحقق آن دست به دست یکدیگر بدهند، اذعان داشت: آزادراه تهران – کرج – قزوین با تکمیل این طرح، بار ترافیکی بسیار سبک تری را تجربه خواهد کرد و تمامی خودروهای عبوری که به مقاصد فوق عزیمت کرده یا از این مسیرها برای دستیابی به دیگر استان های شمالی و غربی استفاده می کنند، از مزایای طرح بهره مند می شوند. به گفته وی، انتتظار می رود عملیات اجرایی و احداث بزرگراه شمالی ظرف مدت چهار سال تکمیل شود؛ این در حالی است که قرارداد طرح پنج ساله بسته شده و اعتبار قابل توجهی برای آن در نظر گرفته شده است که در سال نخست این اعتبار شامل یکصد میلیارد تومان می باشد.
آغاز : خط 4 حصار/ پایان: تقاطع آزادراه کرج - قزوین
این مسئول اضافه کرد: این طرح بزرگ ملی، با طولی معادل 17.5 کیلومتر دارای 17 دستگاه پل می باشد که نقطه آغاز آن از خط 4 حصار خواهد بود و در تقاطع با آزادراه کرج – قزوین به پایان می رسد.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج، آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی این پروژه در روز آتی را یک حرکت جهادی دیگر برای دوره چهارم شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری کرج دانست و تاکید کرد: برای اجرای چنین طرح های بزرگی، همه مسئولان شهری و استانی باید ورود کرده و با همکاری و هماهنگی لازم، طرح را پیش ببریم چرا که منافع آن به یک نقطه یا گروه محدود نمی شود و تکمیل پروژه، یکی از اساسی ترین مشکلات منطقه که همان ترافیک سنگین و آثار زیانبار ناشی از آن می باشد را مرتفع خواهد کرد. وی ابراز امیدواری کرد: با اطلاع رسانی کافی و مناسب در این خصوص، همه شهروندان در جریان این حرکت جهادی و عمرانی مدیریت شهری کرج قرار گرفته و نسبت به آینده شهر و استانی که در آن سکونت دارند، دیدگاه روشن تر و بهتری داشته باشند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود