13 مرداد 1395
شماره خبر: 167628

بزرگراه شمالی، تبلور جهاد عمرانی مدیریت شهری کرج است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بزرگراه شمالی، تبلور جهاد عمرانی مدیریت شهری کرج است


رئیس کمیسیون حقوقی با بیان اینکه اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان برای به ثمر نشستن پروژه بزرگراه شمالی پیش بینی شده است، اظهار امیدواری کرد: عملیات احداث و بهره‌ برداری بزرگراه شمالی طی مدت 4 سال به پایان برسد.
سعید مصطفایی با اشاره به کلنگ زنی و آغاز عملیات عمرانی بزرگراه شمالی همت در کرج، گفت: مدت زمان پیش بینی شده برای اتمام پروژه مذکور چهار سال پیش بینی شده و از اول رودخانه کرج آغاز می شود و پس از طی تقاطع طالقانی، اراضی حسن آباد، محمود آباد، باغستان و گلدشت به اتوبان متصل می شود. وی افزود: این اقدام بزرگ در راستای کاهش آلودگی هوا و ترافیک، با همت والای اعضای شورای اسلامی شهر کرج و اراده مدیریت اجرایی شهرداری صبح امروز با حضور مسئولین عملیاتی شد. این مسئول تصریح کرد: مرکز استان البرز به دلایل مختلف از جمله مهاجرت‌های دو دهه اخیر و رشد جمعیت و همچنین افزایش استفاده از وسائل نقلیه شخصی به معضل نام آشنای ترافیک گرفتار است. مصطفایی افزود: از سوی دیگر به دلیل نزدیکی به پایتخت و بهره‌مندی از راه‌های ارتباطی ملی مانند آزاد راه تهران – کرج، این معضل تشدید شده است؛ به طور قطع تکمیل، بهره‌برداری و استفاده از این بزرگراه نقش بسیار مهمی در کاهش ترافیک مرکز استان البرز خواهد داشت.
لزوم همدلی و همزبانی دستگاهها در اجرای این پروژه ملی
این مسئول اظهار داشت: امیدواریم با اتحاد و انسجام دستگاههای مختلف بتوانیم شاهد راه اندازی کنارگذر شمالی شهر کرج باشیم و احداث گذر جنوبی را با مطالعه در اولویت بعدی قرار دهیم. وی یاد آور شد: طرح احداث کمربندی شمالی کرج در واقع ابر پروژه شهرداری است که بخش اعظمی از همت و تلاش این دستگاه به اجرا و تکمیل آن اختصاص یافته تا در کمترین زمان ممکن و با بهره گیری از به روزترین و بهترین امکانات و مصالح به بهره برداری برسد. عضو شورای شهر کرج افزود: ابر پروژه بزرگراه شمالی به لحاظ وسعت و نقش بی بدیل آن در کاهش ترافیک، طرحی ملی به شمار می رود که نه تنها برای مجموعه مدیریت شهری کرج بلکه برای شهر و همه افرادی که از مسیر اتوبان تهران _ کرج در حال تردد می باشند از حساسیت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ بر این اساس اجرایی شدن این طرح امری ضروری بود که به همت شهرداری و حمایت های شورای شهر کرج، امروز آغاز این مهم در دستور کار قرار گرفت. وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا معارضات و تملکات پروژه رفع شده است،گفت: در روند اجرای ابر پروژه بزرگراه شمالی، نقشه برداری های دقیقی از سوی این دستگاه و پیمانکار پروژه مذکور صورت گرفته است تا از این طریق علاوه بر تسریع در زمان بهره برداری، شاهد افزایش کیفیت پروژه باشیم. وی افزود: در عملیاتی کردن این طرح بزرگ عمرانی درگیری با کمترین معارض از اولویت های اساسی مدیریت شهری می باشد. مصطفایی افزود: برای این بزرگراه 11 تقاطع غیرهمسطح و 22 عرشه پیش‌بینی شده و اگر دستگاه‌های مختلف همراهی لازم را با شهرداری کرج به عنوان متولی اصلی پروژه داشته باشند، در طول سه سال این طرح که یک ابرپروژه ملی است به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود