13 مرداد 1395
شماره خبر: 167658

بزرگراه شمالی یاریگر آزاد راه 50 ساله تهران - کرج خواهد بود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بزرگراه شمالی یاریگر آزاد راه 50 ساله تهران - کرج خواهد بود


عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه با افتتاح بزرگراه شمالی، بخشی از بارترافیکی اتوبان 50 ساله تهران - کرج برداشته خواهد شد، گفت: احداث این بزرگراه یکی از اقدامات مهم زیر بنایی شورای چهارم است.
محمد صادق باغستانی اظهار داشت: آزاد راه تهران کرج با توجه به حجم ترافیک 50سال پیش احداث شده است و با رفت و آمد و ارتباطاتِ حال حاضر، جوابگوی حمل و نقل و ترافیک امروز نیست بر این اساس مدیریت شهری با همکاری دستگاه های چون، راه و شهرسازی و استانداری، به دنبال ساخت راه های جدید برای کاهش حجم ترافیکی این آزاد راه هستند. باغستانی افزود: از این رو مطالعه احداث بزرگراه شمالی در امتداد قطعه دوم اتوبان همت آغاز شد و با طی شدن مراحل مختلفِ بررسی، مطالعات، برگزاری مناقصات و در نهایت انتخاب پیمانکار امروز شاهد کلنگ زنی این پروژه عظیم، با اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد تومان بودیم که با حضور مسئولین به انجام رسید. رئیس کمیته سلامت شورای شهر اظهار داشت: با این اقدام، نه تنها سهولت دسترسی فراهم می شود، بلکه به نوعی از تراکم و ترافیک در هسته مرکزی شهر و گذر برخی خودرو ها از داخل شهر جلوگیری بعمل خواهد. این مسئول با بیان اینکه ساخت و احداث راه های جدید یکی از راههای مقابله با ترافیک است و نگاه کلی باید کاهش تقاضای سفر باشد، گفت: هرچقدر به این موضوع جدی تر بنگریم، در دستیابی به مدیریت هزینه موفق تر عمل کرده ایم که در این رابطه لازم است هر نیازی اعم از درمانی، خدماتی، پوشاک و ... که زمینه سفر شهروندان را چه در درون شهری و چه برونشهری سبب می شود، بررسی و فراهم شود. باغستانی افزود: احداث بیمارستان، دانشگاه، مراکز تجاری، ایجاد زمینه اشتغال، راه اندازی ایستگاه راه آهن مجهز و خطوط ریلی به اقصی نقاط کشور، ایجاد مراکز ارائه خدمات و ... در کلانشهر کرج، سبب خواهد شد با کاهش تقاضای سفر به خارج از شهر روبرو شویم و نتیجه این امر، برقراری جریان ترافیکی روان در بزرگراهها و آزاد راهها خواهد بود.
وی از عدم وجود مراکز باربری با وجود کارخانجات و شهرک های صنعتی انتقاد کرد و گفت: هر آنچه که موجب خدمت رسانی و مجهز نمودن مراکز خدمتی برای شهروندان را فراهم کند، تقاضای سفر های برون شهری را کاهش می دهد که این موارد در کنار بزرگراهها و معابر، سهولت عبور و مرور را در پی دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود