16 مرداد 1395
شماره خبر: 167742

معتادان را از سطح شهر جمع آوری کنید؛ مردم به ستوه آمده اند!

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

معتادان را از سطح شهر جمع آوری کنید؛ مردم به ستوه آمده اند!


رئیس شورای اسلامی شهر کرج خطاب به مسئولان خواستار جمع آوری معتادان از سطح خیابانها و فضاهای شهری این کلانشهر شد و گفت که مردم از مشاهده صحنه های زشتی که جسم و روح شان را آزار می دهد، به ستوه آمده اند.
محمود دادگوبا بیان مطلب فوق اظهار داشت: همانطور که استحضار دارید رهبر معظم انقلاب اسلامی طی هفته های اخیر از ولنگاری و کم کاری نهادهای فرهنگی به شدت انتقاد کردند و خواستار تجدید رویه مسئولان در این حوزه شدند که گسترش آسیب هایی همچون طلاق و اعتیاد نیز ماحصل عدم توجه لازم به مطالبات و نیازهای قشر جوان و نوجوان می باشد. وی افزود: متاسفانه به دلیل عدم وجود فضاهای لازم به منظور غنی سازی سالم اوقات فراغت خانوارها به ویژه نسل جوان، شاهد گرایش افراد به روش های کاذب جهت تفریح و سرگرمی هستیم که البته تبلیغات شبکه های ماهواره ای نیز در آن بی تاثیر نیست و دشمنان انقلاب اسلامی از گردابی همچون اعتیاد سرابی زیبا ساخته اند که جوانان را جذب خود می کند. رئیس پارلمان محلی کرج بیان داشت: در واقع چالشی همچون اعتیاد نه تنها فرد معتاد، بلکه تمام اعضای خانواده را درگیر می سازد و تبعات روحی و روانی شدیدی را به همراه دارد در این راستا لازم است، وزارت بهداشت و درمان و سازمان بهزیستی تدابیر صحیحی را به منظور کمک به روند بهبود معتادان اتخاذ کنند.
دادگو با تاکید بر اینکه حضور معتادان در فضاهای شهری و اماکن عمومی ضمن مخدوش کردن چهره شهر، امنیت و عفت جامعه را نیز زیر سوال می برد و این مهم باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد، خاطر نشان کرد: تاکید بر جمع آوری و ساماندهی معتادان به معنی چرخه باطل نیست، چرا که در حال حاضر افراد معتاد پس از جمع آوری و بدون قرار گرفتن در چرخه درمان و بهبودی روانه جامعه می شوند و بدتر آنکه ترسِ آنها از نهادهای مربوطه هم ریخته می شود. رئیس شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: از آنجا که افراد معتاد پس از گذشت دوره ای معمولاً از سوی خانواده ها طرد می شوند، نسبت به شناسایی نوجوانان ساده لوح و تشویق آنها به مصرف مواد مخدر اقدام می کنند تا برای مدتی هزینه های خودشان نیز تامین شود که این شبیه به یک جنایت و قتل است. دادگو در بخش پایانی سخنانش از گرایش بانوان به سمت اعتیاد و افزایش آمارها در این حوزه به شدت اظهار نگرانی کرد و گفت: جا دارد که مسئولان بیماری اعتیاد را عمقی تر مورد واکاوی قرار داده و برای نجات افراد گرفتار در این گرداب چاره اندیشی لازم را داشته باشند؛ چرا که تعداد معتادان اعم از مرد و زن روز به روز در حال افزایش است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود