16 مرداد 1395
شماره خبر: 167770

برنامه راهبردی؛ مبنای اقدامات 5 سال آینده فاوا خواهد بود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

برنامه راهبردی؛ مبنای اقدامات 5 سال آینده فاوا خواهد بود


قائم مقام سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج اظهار داشت: تدوین نخستین برنامه راهبردی سازمان فاوا، از پراکندگی اقدامات و برنامه ها، عملکرد جزیره ای و موازی کاری جلوگیری خواهد کرد.
محمد زارع قائم با اعلام این مطلب افزود: از آنجا که کلیه اقدامات و پروژه ها در سازمان فاوا زمینه ساز تحقق و شکل گیری شهر الکترونیک و شهرداری الکترونیک خواهد بود، لزوم برنامه ریزی برای اقدام هماهنگ در کلیه حوزه ها و یکپارچگی و یگانگی در تصمیم گیری ها و پرهیز از تغییر در استراتژی های سازمانی امری ضروری است. به همین منظور برای نخستین بار تدوین برنامه راهبردی فاوا در سازمان در دست اجرا قرار گرفت. برنامه راهبردی به نوعی سند چشم انداز و نقشه راهبردی سازمان برای برنامه های راهبردی و عملیاتی طی 5 سال آینده است و تمامی فعالیت ها بر مبنای آن طرح ریزی خواهند شد.
وی در ادامه افزود: در جریان تدوین برنامه راهبردی سازمان، دوره های آموزشی برای آشنایی مدیران و کارشناسان با برنامه ریزی استراتژیک برگزار شد و در گام های بعدی شناسایی نقاط ضعف و قوت، تهدیدها و فرصت ها انجام شد و این اطلاعات مبنای تدوین برنامه راهبردی سازمان قرار گرفت. به این ترتیب برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی برای سازمان تدوین می شود که کلیه اقدامات همسو با آن برنامه ریزی خواهد شد. برنامه کوتاه مدت چشم انداز یک ساله سازمان را تعیین می کند و برنامه های بلند مدت برای 5 سال آینده تنظیم می شوند. قائم مقام و معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان فاوا تاکید کرد: پس از نهایی شدن برنامه راهبردی، دفترچه این سند به عنوان چشم انداز ماموریت و نقشه راه سازمان به واحدها و زیرمجموعه های سازمان ابلاغ می شود تا فرایندهای کاری، پروژه ها و بودجه سالانه را بر این اساس تنظیم کرده و از طرفی در جهت رفع تهدیدها و بهبود نقاط ضعف گام بردارند. زارع در خاتمه گفت: البته تدوین برنامه راهبردی اقدامی نیست که یک بار انجام شود و به دست فراموشی سپرده شود بلکه وضعیت سازمان به صورت مستمر مورد پایش و ارزیابی قرار می گیرد تا میزان انحراف احتمالی از برنامه راهبردی سنجیده شود و یا هماهنگی و عدم هماهنگی کلیه اقدامات در راستای این برنامه بررسی شود. البته بهبود روش اجرایی برنامه مدون گام نهایی در این پروژه است که به صورت مستمر اجرایی می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود