16 مرداد 1395
شماره خبر: 167809

سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل با نگاه برد برد محقق می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل با نگاه برد برد محقق می شود


نائب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه هر گونه سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل و ترافیک با نگاه برد برد انجام می شود، اظهار داشت: مدیریت شهری هر گونه هزینه شهری را که از شهروندان دریافت می کند با صرف آن در تامین پارکینگ و بهبود عبور و مرور رفاه شهروندان پدیده برد برد را شاهد می باشد.
مریم قهرمانی در نشست تخصصی بهبود عبور و مرور شهری با بیان این مطلب اظهار داشت: در کلانشهر کرج زیرساخت های مناسبی جهت رفع معضل ترافیک نیست و تا کنون در این خصوص هیچ اقدامی صورت نگرفته است و تا زیر ساخت مناسب نداشته باشیم، نمی توان انتظار از مردم داشت که فرهنگ ترافیک را رعایت کنند. وی اظهار داشا: شورای اسلامی شهر کرج به عنوان یک نهاد سیاستگذار باید برای تقویت زیر ساخت های ترافیکی اعتبار لحاظ نماید، چرا که افزایش راه ها کاهش ترافیک را به همراه خواهد داشت. بکار گیری از نخبگان و کارشناسان در حوزه ترافیک دیگر موضوعی بود که قهرمانی به آن اشاره کرد و افزود: متاسفانه برای اجرای تقاطع ها و طرح های ترافیکی از مشاورانی کمک گرفته شده که حتی اسم کوچه و خیابان های کرج را نمی دانند و بومی بودن کارشناسان و طراحان ضروری است.
قهرمانی افزود: می بایست از امروز به بعد به صورت جدی به موضوع رفع معضلات ترافیک کلانشهر کرج پرداخت و برای آن وقت گذاشت. این عضو شورا در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث مهم ترافیک در شهر به ایمن سازی ترافیک تاکید کرد و اظهار داشت: خط کشی های مناسب و بلوک کشی های استاندارد در مسیر مدارس و خیابان های منتهی جهت تامین رفاه شهروندان و دانش آموزان از ضرورت بالایی برخوردار است. به گفته قهرمانی شهر نیازمند توجه دائمی است از این رو مدیریت شهری باید برنامه ریزی های مدون جهت تامین سلامت شهر و شهروندان داشته باشد. قهرمانی در ادامه سخنان خود به نصب تابلوهای هشدار دهنده ترافیکی اشاره کرد و افزود: نصب تابلوهای هشدار دهنده در نقاط پر تردد و ترافیک بالای شهر ضروری است. نصب پل های عابر پیاده از دیگر موضوعاتی بود که نائب رئیس کمیسیون عمران بر اجرای آن تاکید داشت و افزود: پل های عابر پیاده جهت رفاه حال شهروندان و جلوگیری از خطرات احتمالی ضرورت دارد و باید با شناسایی مکان هاییی که نیازمند پل عابر پیاده هستند بر اجرای ان اهتمام داشت.
قهرمانی در پایان سخنان خود با تاکید بر لزوم بهبود کیفیت عبورو مرور در شهر، ساماندهی تاکسی ها، اتوبوس ها و دیگر موارد حمل و نقل را خواستار شد و افزود: همکاری و تعامل کلیه نهادهای ذیربط با مدیریت شهری می تواند نتایج خوبی در حوزه بهبود حمل و نقل و ترافیک داشته باشد و بهره مندی از خروجی جلسات اینچنینی نیز مدیریت شهری را در رسیدن به اهداف کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود