24 مرداد 1395
شماره خبر: 168329

پیوست فرهنگی مقوله ای مهم در اجرای پروژه های عمرانی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پیوست فرهنگی مقوله ای مهم در اجرای پروژه های عمرانی است


پرورش صفات و رفتارهای اخلاقی جامعه اثر زیادی در روحیات و اعمال انسان ها دارد؛ بسیاری از انسان ها صفات و رفتارهای خود را از محیط و فرهنگ حاکم کسب می کند و با توجه به اینکه کلیدى‏ترین عنصر در توسعه هر جامعه، مردم آن جامعه هستند باید از فرهنگ و آگاهى و مهارت‏هاى گوناگون برخوردار باشند.
رئیس گروه عمران شورای اسلامی شهر کرج در حالی مقوله فرهنگ را در اجرای پروژه‌های شهری ضروری دانست که معتقد است فرهنگ به روح و فکر انسان شکل می‌دهد و انگیزه اصلی وی را به‌سوی مسائل مختلف فراهم می‌سازد. سعید فیروزگاه بابیان اینکه فرهنگ زمینه‌ساز مناسبی برای پرورش صفات برتر انسان‌ها است افزود: باید با لحاظ نمودن پیوست فرهنگی در اجرای پروژه‌های شهری پایه‌های زیربنایی و روبنایی را ترسیم نماییم، اگر محور فرهنگ در امور شهری استوار نشود قطعاً دچار مشکل می‌شویم . این عضو شورا بابیان اینکه فرهنگ به‌عنوان زیربنای هر تحول در صورت توجه می‌تواند موتور توسعه را به حرکت درآورد بیان کرد: پروژه‌های شهری زنده هستند و نیازمند آن است قبل از آنکه پروژه‌ای رقم بخورد پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی‌اش دیده شود.
لزوم تحقق اهداف توسعه اجتماعی و فرهنگی
فیروزگاه اظهار داشت: باید پیوست فرهنگی را در تمامی پروژه‌های عمرانی در سطح شهر کرج داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف توسعه اجتماعی و فرهنگی شهری دست‌یابیم. این عضو شورا بابیان اینکه توسعه شهر و راحتی عمومی شهروندان درگرو توسعه زیرساخت‌های آن است، افزود: به این منظور توسعه زیرساخت‌ها از اولویت‌های مهم مدیریت شهری بوده و تلاش می‌شود تا کارهای زیربنایی و توسعه و نیز سلامت‌محور در سطح شهر کرج اجرایی و عملیاتی شود. وی بابیان اینکه هر جا فرهنگ غنی شود، دیگر بخش‌ها بهبود می‌یابد افزود: این امر سبب می‌شود تا بتوانیم به اهداف توسعه اجتماعی و فرهنگی شهری دست‌یابیم. رئیس گروه عمران شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: جلسات متعددی در سالن جلسات شورای شهر مبنی بر اجرای بهینه پروژه‌ها و سیاست‌گذاری در اجرای امور زیربنایی برگزار می‌شود که نشان از حساسیت و اهمیت روند اجرای پروژه‌ها با توجه به مقوله فرهنگی و اجتماعی این طرح‌ها از سوی مجلس شهری دارد؛ باید تلاش کرد با یک کار علمی و کارشناسی در تحقق پروژه‌های عمرانی شهر همراه با پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی گام‌های مؤثری برداشت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود