25 مرداد 1395
شماره خبر: 168366

محروم کردن مردم از تعطیلات پایان هفته مصداق نقض حقوق شهروندی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

محروم کردن مردم از تعطیلات پایان هفته مصداق نقض حقوق شهروندی است


عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار داشت: محروم کردن مردم از تعطیلات پایان هفته مصداق بارز نقض حقوق شهروندی است و در این زمینه از دولتمردان انتظار می رود درباره تعطیلی روزهای پنج شنبه یا شنبه تصمیم گیری کنند.
حجت اله غلامرضایی ادامه داد: ترافیک و آلودگی هوا در کلانشهرهای و مراکز استان‌های کشور به مرز بحران و خطر رسیده و سلامت جسم و روح شهروندان را با تهدیدات بالقوه‌ای مواجه ساخته است که مسئولان باید برای خروج از بن‌بست‌های زیست‌محیطی کنونی به دنبال تدبیراندیشی لازم باشند. وی بابیان اینکه کلانشهر کرج به لحاظ «اقتصاد سبز» از جایگاه مناسبی برخوردار نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارکنان نهادها به دلیل فقدان تعطیلات پایان هفته قادر به انجام سفرهای تفریحی و بازدید از مناطق گردشگری و تاریخی نیستند؛ بر این اساس جان و روحی در رگ‌های بخش خصوصی تزریق نمی‌شود و صنعت گردشگری از بازده و خروجی لازم برخوردار نیست. این مسئول شهری با اشاره به آمار فزاینده آسیب‌هایی همچون طلاق، اعتیاد، خودکشی و نزاع‌های خیابانی، ریشه آن را در تضعیف بنیان خانواده ارزیابی و اضافه کرد: متأسفانه والدین به دلیل مشغله‌های اداری و دغدغه‌های اقتصادی زمان کمتری را برای رسیدگی به نیازهای عاطفی فرزندانشان اختصاص می‌دهند اما تجربه تعطیلات پایان در کشورهای اروپایی نشانگر آن است که روابط خانوادگی به سمت دوام بیشتر حرکت کرده است.
دولت برای اتخاذ تصمیم تاریخی تعطیلات پایان هفته نباید درنگ کند
به گفته عضو مجلس محلی کرج، با در نظر گرفتن جمیع جهات و لحاظ مزیت‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، تصویب تعطیلات پایان در سراسر کشور به‌ویژه کلانشهرهای و مراکز استان‌ها بهترین گزینه برای دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود و امید است از این طریق، ضمن کاهش آسیب‌ها و مشکلات موجود، همچنین به داشتن محیط‌زیست بهتر نیز کمک شایانی شود. غلامرضایی همچنین گفت: اکنون تمام کشورهای دنیا به سمت استفاده از تجارب موفق در حال حرکت می‌باشند و با توجه به تأثیرات شگرف تعطیلات پایان هفته بر ارتقای بهره‌وری و بهبود عملکرد کارکنان، دولت ایران نیز نباید برای اتخاذ این تصمیم تاریخی لحظه‌ای درنگ کند؛ چراکه انسان‌ها دارای حقوق شهروندی و حقِ حیات می‌باشند و تنها در صورت احترام به این حقوق می‌توان شاهد شکوفایی استعدادها و پتانسیل‌های نهفته افراد بود.
وی در پایان خواستار تصمیم‌گیری عاجل استانداری البرز در این خصوص و پیگیری تعطیلی روزهای پنج‌شنبه یا شنبه از طریق سازمان حفاظت محیط‌ زیست و هیئت‌وزیران شد و اظهار امیدواری کرد: دولت تدبیر و امید با تقدیم این مصوبه به‌عنوان یک هدیه به محضر مردم شریف، لبخند رضایت را به چهره ایشان بنشاند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود