17 آذر 1395
شماره خبر: 170935

لزوم تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی جهت ایجاد امنیت شغلی و ارائه خدمات بهتر

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

لزوم تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی جهت ایجاد امنیت شغلی و ارائه خدمات بهتر


عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه ایجاد امنیت شغلی در کارکنان رابطه مستقیمی با ارتقاء سلامت اداری خواهد داشت، گفت: تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی در ایجاد انگیزه و افزایش بهره وری در آنان بسیار مهم و ضروری است.
امیر حسام عباسی با بیان اینکه ثبات شغلی افراد در ارائه خدمات آنان تاثیر مستقیم دارد و شورای شهر برای رفع این دغدغه کارکنان تلاش می کند، اظهار داشت: ارتقاء سلامت اداری با ایجاد امنیت شغلی کارکنان فراهم خواهد شد و موجب ایجاد انگیزه و افزایش سطح بهره وری در این قشر زحمت کش می شود. عضو شورای اسلامی شهر کرج در خصوص لزوم تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی تصریح کرد: با توجه به وضعیت معیشت کارگران و کارکنان شرکتی شاغل در شهرداری، الزام تعیین تکلیف این نیروها احساس می شود تا نسبت به از بین بردن احساس نا امنی شغلی در آنها اقدام گردد و حق مسلم آنان در تبدیل شدن به نیروهایی با قرارداد های دائمی مغفول نماند. عباسی ادامه داد: تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی شهرداری، یکی از دغدغه های اعضای شورای اسلامی شهر کرج است و امیدوارم با اهتمام به این موضوع و همزمان با نزدیک شدن به پایان شورای چهارم، تصمیماتی در خصوص تبدیل وضعیت کارگران و کارکنان شرکتی اتخاذ شود. این مسئول افزود: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری در سال 84 هیات وزیران دستورالعملی مبنی بر ممنوعیت بکارگیری نیروهای کاری از طریق شرکتهای خدماتی صادر کرد که بر اساس این مصوبه دستگاه های اجرایی در صورت داشتن پست خالی سازمانی و شرایط استحقاقی افراد، با کارشناسان و کمک کارشناس قرارداد پیمانی بسته و برخی امور نظیر سرایداری، دفترداری، رانندگی و حسابداری نیز از طریق قرارداد کارمعین انجام می شود. وی افزود: مطابق این مصوبه شهرداری ها نهاد عمومی غیردولتی بوده و در قالب قانون اداره کار فعالیت کنند ولی در سال 86 از سوی معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مقرر شد که شهرداریها تابع ضوابط استخدام کشوری و جزء دستگاه های اجرایی محسوب شوند و بکارگیری نیروی انسانی در آن نهاد وابسته به دولت است، لذا بر این اساس تعیین تکلیف و تبدیل وضعیت نیروها مغایرتی با قانون نخواهد داشت.
لزوم تشدید فعالیت کمیته تعیین تکلیف وضعیت نیروهای شرکتی
این عضو شورای اسلامی شهر در خصوص لزوم رعایت مساوات در حق نیروهای شاغل در شهرداری کرج خاطر نشان شد: بررسی های انجام شده نمایانگر این است که برخی از کارکنان با وجود داشتن سوابق طولانی از قائده تبدیل وضعیت دور مانده اند که با توجه به این امر متاسفانه این چنین برداشت می شود که مصوبات و دستورالعمل ها در خصوص تغییر وضعیت نیروها به درستی اجرا نشده که علت این مسئله ضعف نظارت متولی است و در این راستا نیز کمیته ای تحت عنوان کمیته تعیین تکلیف وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری تشکیل شده که نیاز به فعالیت و بررسی های جدی این کمیته در این زمینه است.
عباسی بیان داشت: پیشرفتهایی که در مجموعه شهرداری ایجاد شده، همگی مرهون تلاشهای شبانه روزی و خدمات صادقانه کارکنان است و با توجه به حجم بالای فعالیت نیروهای شهرداری، اعضای شورای شهر به دنبال ارتقاء ثبات شغلی این افراد هستند. وی در پایان گفت: انجام امور خدمات شهری و فراهم آوردن رفاه شهروندان، نظم دادن و توسعه شهری از وظایف شهرداری است و این امر بدون داشتن نیروهای متعهد و با تجربه غیرممکن است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود