6 بهمن 1395
شماره خبر: 173588

ارتقاء سیما و منظر شهری کرج با پشتوانه های علمی و دانشگاهی صورت می گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ارتقاء سیما و منظر شهری کرج با پشتوانه های علمی و دانشگاهی صورت می گیرد


با هدف ارتقاء سیما و منظر شهری با پشتوانه های علمی و دانشگاهی تفاهم نامه ای میان سازمان زیباسازی کرج و دانشگاه هنر منعقد شد.
در راستای ارتقاء سطح کیفی پروژه های زیباسازی و به تبع آن افزایش سطح کیفی فضاهای شهری سازمان زیباسازی یکی از محور های مهم فعالیت خود را ارتباط و تعامل نزدیک و تنگاتنگ با مجموعه های دانشگاهی تدوین کرده است. هدف از این اقدام بهره مندی از ظرفیت مجموعه های آکادمیک و فنی همچنین تحقق اهداف و نتایج مطلوب در راستای ساماندهی سیما و منظر شهری است. به مین منظور سازمان زیباسازی تنظیم تفاهم نامه هایی با دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر را در دستور کار خود قرار داد تا ضمن ترغیب و تشویق دانشجویان به کار اجرایی و جدی، کیفیت کارشناسی را در اقدامات خود به چهره شهر انتقال دهند. بهره مندی از مجموعه های دانشگاهی در ایجاد و ارتقاء فضای فرهنگی شهر و آموزش شهروندی استفاده از نقطه نظرات و نگاه های تخصصی اساتید و گروه های آموزشی دانشگاها برای امور پژوهشی و مطالعاتی، بهره مندی از توان اجرایی طرح ها و رویکرد های خلاقانه از اصلی ترین و عمده ترین سر فصل های این تفاهم نامه ها است. سازمان زیباسازی با اعتقاد به اینکه تغییر مثبت در مبلمان شهری در سایه اجرای طرح های خلاقانه و متفاوت می تواند ساختار بصری شهر را احیا و اصلاح کند با مجموعه های مذکور تعامل و هماهنگی و ایجاد کرده و در صدد است مجموعه هایی از این دست را دعوت به همکاری و از توانمندی های آنها جهت بهسازی و زیباسازی شهر استفاده کند.
بهره گیری از پتانسیل های دانشگاهی رویکرد جدید سازمان زیباسازی
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج در خصوص ایجاد تفاهم نامه با دانشگاه هنر اظهار داشت: این تفاهم نامه به منظور ایجاد زمینه همکاری و تعامل فرهنگی و هنری بین دو ارگان منعقد شد. عطایی استفاده از پتانسیل های موجود در حوزه های دانشگاهی و لزوم استفاده از طرح های هنری نوین را رویکرد جدید سازمان زیباسازی ذکر و عنوان کرد: از جمله اهداف سازمان در ایجاد تعامل با حوزه های هنری و دانشگاهی می توان به ارتقاء سطح کیفی و کمی فعالیت های سازمان و این حوزه ها اشاره کرد. این مسئول با اشاره به اینکه تعامل و ایجاد تفاهم نامه میان دو دستگاه، مقدمه اجرای فعالیت های بزرگ و با کیفیت است، گفت: در مرحله بعد باید برنامه ریزی اقدامات اجرایی و سپس اجرای آن صورت گیرد. وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های هر دو مجموعه می تواند عامل رو به رشدی را در بحث سیما و منظر شهر در بر داشته باشد، عنوان کرد: سازمان زیباسازی آمادگی کامل جهت اجرای طرح های دانشگاهی در سطح شهر را دارد. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج در تشریح موضوع تفاهم نامه میان این سازمان و دانشگاه هنر، تولید محتوای فرهنگی و آثار هنری از جمله نقاشی دیواری، تبلیغات فرهنگی، گرافیک شهری، مجسمه و المان در شهر را از موارد قید شده در تفاهم نامه برشمرد. عطایی همچنین به تهیه و تدوین پروژه های پژوهشی در حوزه زیباسازی، مشارکت در طراحی و اجرای پروژه های زیباسازی که از طریق سازمان اعلام می شود، اشاره و بیان کرد: این موارد نیز در تفاهم نامه قید شده است. شایان ذکر است جلسه تفاهم نامه میان زیباسازی و دانشگاه هنر با حضور ریاست دانشگاه و هیئت همراه، مدیرعامل و کارشناسان سازمان زیباسازی به میزبانی این سازمان برگزار و تفاهم نامه به امضاء طرفین رسید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود