13 بهمن 1395
شماره خبر: 174000

پیوست اجتماعی رسیدن به موفقیت های شهری را ممکن می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پیوست اجتماعی رسیدن به موفقیت های شهری را ممکن می کند


عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: بستر سازی پیوست اجتماعی رسیدن به موفقیت های شهری را تسهیل می بخشد که نیاز به هم افزایی دستگاه های مرتبط است.
مریم قهرمانی ضمن بیان این مطلب افزود: در ایجاد بسترهای اجتماعی و فرهنگی در صورتی که هم افزایی و هماهنگی نباشد و اهمیت طرح ها و پروژ ها برای شهروندان بیان نشود اجرای موفق پروژه ها با مشکل مواجه می شود. وی ادامه داد: مدیریت شهری موظف است در اجرای پروژه های شهری پیوست اجتماعی را رعایت نماید تا شهروندان سردرگم مسیرهای دسترسی نشده و امنیت و حقوق شهروندی لحاظ شود. قهرمانی تاکید کرد: در اجرای پروژه های عمرانی شهرداری موظف است با رعایت پیوست ها جلوگیری از تضاد اجتماعی، حفظ و گسترش فضاهای عمومی شهری، امکان دسترسی عمومی به فرصت ها، خدمات و اطلاعات، رعایت حقوق شهر و شهروندان، جبران آسیب ها و ضررهای احتمالی اجتماعی و اقتصادی در طول اجرا و بهره برداری به عنوان شاخص های مولفه عدالت پیوست فرهنگی رعایت نماید. به گفته قهرمانی اجرای پروژه‌های عمرانی نباید زمینه تخریب و آلودگی محیط زیست را فراهم کند بر این اساس برخورداری پروژه‌ها از پیوست محیط زیست بسیار ضروری است. وی با اشاره به اینکه توسعه نباید به قیمت از بین رفتن محیط زیست محقق شود، عنوان کرد: برای رسیدن به توسعه و پیشرفت همه جانبه باید از منابع انسانی، منابع طبیعی و تکنولوژی جدید طبق طرح آمایش سرزمین استان به درستی استفاده شود. قهرمانی با بیان اینکه عمدتا طرح و پروژ هایی که پیوست های اجتماعی و فرهنگی به همراه داشته باشند موفقیت آمیز خواهند بود، گفت: چرا که این پیوست ها قطعا با برنامه ریزی های کارشناسانه اجرا شده و همراه با مردم خواهند بود. عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: در ایجاد بسترها و پیوست های اجتماعی و فرهنگی تشکل های مردم نهاد و معتمدین محلات نقش مهمی را می توانند ایفا کنند و در پذیرش کارهای عمرانی از سوی مردم تاثیر گذار خواهند بود.
قهرمانی لحاظ کردن پیوست های اجتماعی و فرهنگی را اقدامی ارزشمند و مفید بیان کرد و افزود:لازم است پیوست نگاری با مطالعات و بررسی های کارشناسانه و در حضور کارشناسان مربوطه صورت پذیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود