26 فروردین 1396
شماره خبر: 176762

منطقه 8 بیشترین سرانه فضای سبز را در کرج دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

منطقه 8 بیشترین سرانه فضای سبز را در کرج دارد


مسئول فضای سبز شهرداری منطقه 8 کرج با اشاره به سرانه 15 متر مربعی فضای سبز این منطقه گفت: منطقه 8 بیشترین سرانه فضای سبز را در بین مناطق 12گانه کرج دارد.
محمود کشاورز افزود: سال گذشته اقدامات بزرگی برای گسترش و احیای فضای سبز در این منطقه صورت گرفته است .وی بیان داشت: این منطقه به لحاظ وجود فضاهای سبز شهری جزء مناطق برخوردار کرج است که دارای بزرگترین پارک ها مانند پارک نبوت، خانواده ، تنیس و بانوان است . کشاورز گفت: در مناطق محروم حسن آباد سال گذشته پارکی به مساحت 5 هزار متر مربع گشایش یافت و مناطقی مانند شهرک اوج نیز توسعه فضای سبز در عملیات اجرایی شده که به سطح استاندارد می رسد. مسئول فضای سبز شهرداری منطقه 8 کرج با اشاره به طرح های تامین آب فضای سبز در این منطقه اظهار داشت: انتقال آب قنات حاجی آباد با استفاده از شبکه آبیاری و جایگزینی آن با فاضلاب از مهمترین اقداماتی است که صورت گرفته است. وی خاطر نشان کرد: اکنون تامین آب برای فضاهای سبز شهری در دستور کار شهرداری منطقه 8 قرار دارد و اکنون حداکثر90 درصد آبیاری فضاهای سبز منطقه با آب چاه و قنات تامین می شود. کشاورز افزود: آغازعملیات اجرایی پارک فرهنگیان در شهرک اوج و جنگلکاری خیابان فرهنگ در مقابل شهرک اداری حسن آباد از دیگر پروژه هایی است که در دستور کار فضای سبز شهرداری منطقه هشت قرار گرفته است.
** کاشت 4 هزار اصله درخت
این مسئول گفت: سال گذشته 4 هزار اصله درخت در منطقه هشت کرج کاشته شد که این درختان غیرمثمر مانند زیتون تلخ ، چنار، بید مجنون و گونه هایی از جنس سنوبر است. وی ادامه داد: اکنون 31 پارک و بوستان در این منطقه وجود دارد و منطقه 8 بزرگترین پارک ها و بوستان های کلانشهر کرج را در خود جای داده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود