6 اردیبهشت 1396
شماره خبر: 177280

عزم جدی سازمان زیباسازی شهرداری کرج جهت پیرایش شهری و حذف زوائد بصری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

عزم جدی سازمان زیباسازی شهرداری کرج جهت پیرایش شهری و حذف زوائد بصری


مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج از حذف سازه های غیر ایمن و نازیبای داربستی تبلیغات شهری خبر داد و گفت: باهمکاری سایر ارگانهای شهری و استانی البرز این مهم به اجرا رسید و با جدیت هر چه تمام ادامه خواهد داشت.
حسین عطایی این مطلب را عنوان کرد و گفت: با همکاری دستگاه قضایی، اتاق اصناف، اتحادیه آهنکاران البرز و مناطق دوازده گانه شهرداری کرج سازه های غیر ایمن و نازیبای داربستی از تبلیغات شهری حذف شد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج با بیان اینکه همکاری همه نهادها و ارگانها در این راستا می تواند خطرات و ناهنجاری را از سطح شهر حذف کند ادامه داد: بنابر بررسی‌ها و مطالعات صورت‌گرفته از سوی کارشناسان این سازمان، حذف تدریجی داربست های تبلیغاتی از سطح شهر با هدف ساماندهی تبلیغات محیطی جزء برنامه های شهرداری ایران کوچک بود که با همکاری سایر دستگاهها اجرایی شد و همچنان نیز ادامه دارد. عطایی گفت: زوائد بصري عوامل و عناصري را شامل می شود که از کیفیت محیط زندگی شهروندان می کاهد و ساماندهی آنها در بهبود و كيفيت فضاي شهري بسیار اثرگذار خواهد بود؛ منظر شهری ابزار شناسایی فرهنگ آن شهر بوده و ادراک شهروندان از شهر به میزان قابل توجهی از طریق آن صورت می‌گیرد. در نتیجه سازه های ناایمن تبلیغاتی و اطلاع رسانی های ناهمگون از عواملی هستند که با ایجاد ناهنجاری و اغتشاش در سیما و منظر شهر ادراک مردم را مختل می‌کنند. وی با بیان اینکه جلوگیری از اکران تبلیغات بر روی داربست های شهری از سوی سازمان زیباسازی شهرداری کرج با جدیت پیگیری می شود، تاکید کرد: اکران تبلیغات محیطی بر روی داربست های شهری علاوه بر آسیب های بصری، می تواند برای شهروندان نیز خطرساز باشد و نصب تبلیغات باید بر روی سازه‌هایی تبلیغاتی باشد که توسط شهرداری ارائه می گردد. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج در پایان یادآور شد: سازمان زیباسازی با توجه به مسئولیتی که در خصوص زیباسازی چهره شهر دارد، از انجام هرگونه اقدامی که زیبایی بصری شهر را از بین ببرد و یا شهروندان را دچار مشکل کند با جدیت تمام جلوگیری می کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود