24 مرداد 1396
شماره خبر: 182475

شهرداریها در فصل رکود درآمدی هزینه های غیرضروری را به حداقل برسانند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شهرداریها در فصل رکود درآمدی هزینه های غیرضروری را به حداقل برسانند


رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار داشت: شهرداری‌ها در شرایط کنونی باید روی هزینه‌های غیرضروری خط بکشند و این مهم یکی از مبانی جدی «اقتصاد مقاومتی» برای گذر از شرایط کنونی به شمار می‌رود.
علی حاج کاظم با بیان اینکه کشورمان طی چند سال اخیر با روند فزاینده رکود و تورم اقتصادی مواجه شده است که این موضوع بر صنعت ساختمان‌سازی نیز تأثیر زیادی گذاشته است، خاطرنشان کرد: ازآنجاکه شهرداری‌ها فاقد بودجه‌های دولتی بوده و از محل عوارض پرداختی شهروندان و همچنین منابع حاصل از صدور پروانه ساختمانی و جرائم گروه ماده صد ارتزاق می‌کنند، در شرایط کنونی به‌شدت با کمبود نقدینگی روبه‌رو شده‌اند. وی با تأکید بر اینکه «اقتصاد مقاومتی» به معنی فرورفتن در لاک تدافعی نیست و در عین صرفه‌جویی مالی باید به دنبال رونق تولید و شتاب اقتصادی بود، خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که به تشدید رکود در شرایط کنونی دامن زده است، اعتقاد دولت به روند کُند توسعه اقتصادی است و برخی باور دارند که «اقتصاد مقاومتی» به معنی محتاط بودن و حرکت آهسته و پیوسته است حال‌آنکه این‌طور نیست.
این مسئول ارشد شهری افزود: در بحث شهرداری‌ها نیز چنانچه مسئولان شهری خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی و جلوگیری از ایجاد وقفه در مسیر خدمت‌رسانی شتابان به شهروندان می‌باشند، باید در نحوه هزینه کرد بودجه‌ها دقت نظر لازم را به خرج داده و از هرگونه اسراف و ریخت‌وپاش پرهیز نمایند. حاج کاظم همچنین گفت: مضاف بر این، شهرداری‌ها در انتخاب پیمانکاران پروژه‌های عمرانی و خدماتی توجهات لازم را اعمال نمایند و با مجموعه‌هایی طرف قرارداد شوند که مجهز به سه اصل سرعت، دقت و کیفیت باشند تا از منافع مادی و معنوی شهروندان صیانت شود. وی در پایان با اذعان بر اینکه گذر از گردنه‌های سخت و دشوار کنونی جز باسیاست‌های شفاف مالی و پایبندی به اسناد فرادستی توسعه شدنی نیست، عنوان کرد: مجموعه رهنمودها و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید نصب اعین مردم و مسئولان به‌ویژه در شهرداری‌ها قرار گیرد و در رأس آن باید بدانیم که صرفه‌جویی و ریخت‌وپاش بدترین استراتژی برای ایجاد ویترین کاذب از عملکردها است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود