4 شهریور 1396
شماره خبر: 182979

استعدادهای کارآفرینی در فرهنگسرای کوثر پرورش می یابند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

استعدادهای کارآفرینی در فرهنگسرای کوثر پرورش می یابند


با همکاری معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج و مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپا، استعدادهای کارآفرینی نوجوانان در فرهنگسرای کوثر پرورش می یابد.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج اظهار داشت: برای اولین بار در کشور مرکز توانمندسازی و پرورش استعدادهای کارآفرینی تحت عنوان مدرسه کارآفرینی "پرواک" با مشارکت بخش خصوصی و برخی از فعالان آموزشی و برگزار کنندگان رویدادهای کارآفرینی در این کلانشهر راه اندازی شد که ویژه نوجوانان با استعداد و خلاق 12 تا 15 ساله است. احمد خیری افزود: پرواک (پروش استعدادهای کارآفرینی) دوره های آموزشی و انگیزشی، مبتنی بر تعامل، بازی و تمرین است که بر اساس آن تعداد محدودی از متقاضیان 12 تا 15 ساله بعد از مصاحبه و استعدادسنجی برگزیده شده و به صورت فشرده تحت آموزش های جامع خودشناسی، مهارت های ارتباطی، فروش، مهارت های مدیریتی، تصمیم گیری، پروش خلاقیت ذهنی و نوآوری، مهارت های مربوط به افزایش اعتماد به نفس، کار تیمی و… قرار گرفته و به همراه تیم، به مرور آموخته ها و تمرین عملی آن می پردازند. وی ادامه داد: پرواک با هدف شناسایی و توانمندسازی نوجوانان مستعد می خواهد ضمن تقویت روحیه کارآفرینی و ارزش آفرینی در نوجوانان و آموزش مهارت های لازم، آنان را در تصمیم گیری های مهم این دوره از زندگی یاری داده و برای آینده پررقابت فردا آماده سازد. این مسئول در ادامه اعلام کرد: از سوی این مرکز و با همکاری معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج و مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپا، با هدف پرورش استعدادهای کارآفرینی نوجوانان دوره های مختلفی از ابتدای مرداد سال جاری در باشگاه میلاد شهرداری و فرهنگسرای کوثر در حال برگزاری است. خیری با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی سازمان آمادگی هرگونه همکاری با این مرکز را دارد، یادآور شد: مهارتهایی که نوجوانها در این مرکز فرا می گیرند، شامل 2 بخش مهارتهای رفتاری کارآفرینانه و مهارتهای فنی کارآفرینانه ( قدرت محصول و تولید و کارورزی) است که شامل آشنایی با مشاغل و کسب و کار، انجام بازیهای کارآفرینی با هدف ویژگیهای کارآفرینانه، ارتباطات کلامی و غیر کلامی با رویکرد فنی و مهارت های ارتباطاتی، هویت یابی نوجوانان، عزت نفس، تکنیک حل مسئله، مهارت های برنامه ریزی ،مهارتهای مذاکره، مهراتهای بازاریابی و فروش، خلاقیت، آموزش مفاهیم کارآفرینی و کسب و کار بوده، زیرساخت انتخاب شغل و رشته تحصیلی توسط این کلاسها و آموزشها انجام می شود. وی با اشاره به اینکه در این کلاسها ابتدا انگیزش و بعد آموزش و نهایتا بستری جهت تمرین ایجاد می شود تا به مهارت برسند و توانایی تیم یابی بدست بیاورند، گفت: تمام این آموزشها باید به صورت متوالی و برای هر مقطع به صورت جداگانه توسط تسهیلگر به دانش آموزان انتقال پیدا کند.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج اظهار داشت: در راستای توانمندسازی دانش آموزان این مرکز و هماهنگی های به عمل آمده، طی چند روز گذشته نوجوانان این مرکز از کارخانه اشنیز بازدید علمی داشتند و از نزدیک با تفکیک زباله ها آشنا شدند؛ در این کارخانه آب باران ذخیره و مجدد در فرآیند تولید استفاده می شود که صرفه جویی در آب را به بازدیدکنندگان آموزش می دهد، همچنین دانش آموزان با حضور در این کارخانه با استانداردهای جهانی اجرا شده آشنا و کاربرد دستگاه های مختلف را فرا گرفتند. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فعالیتهای این مرکز می توانند عضو شبکه اجتماعی به آدرس @parvaak و یا به سایت این مجموعه به آدرس parvaak.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود