17 بهمن 1396
شماره خبر: 191062

شورا پتانسیل های مرکز پژوهش را نادیده می گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شورا پتانسیل های مرکز پژوهش را نادیده می گیرد


رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت که کمیسیونهای تخصصی و اعضاء پتانسیل های کارشناسی این مرکز را ندیده می گیرند.
سارا دشتگرد در ابتدای چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج و در حین بررسی لایحه تشکیل شورای عالی سند نظام فنی و اجرایی در شهرداری این کلانشهر از نادیده گرفتن مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی به شدت انتقاد کرد و گفت: کار پژوهشی توسط مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی در سطح شهر انجام می شود اما باید بدانیم که تشکیل مرکز پژوهش ها در شورای شهر به منظور چکش کاری لوایح بوده است.
عضو شورای کرج در جلسه علنی روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶، وظیفه کارشناسان مرکز پژوهش را بررسی طرح ها و امکان سنجی آن ها دانست و گفت: کارگروه ها و کمیته های تخصصی باید زیر نظر این مرکز فعالیت کنند اما متاسفانه این امر مورد بی اعتنایی قرار گرفته است. دشتگرد پیش از این نیز در خصوص ضرورت توجه به مرکز پژوهش های شورای اسلامی کرج به دفعات تذکر داده است. کلیات طرحِ «سند نظام فنی و اجرایی شهرداری کرج» که توسط خلیلی اردکانی ارائه شد در دستور کار جلسه علنی چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ شورای اسلامی شهر کرج بود که با اکثریت آراء مصوب و بنا شد جهت بررسی های دقیق تر به کمیسیون تلفیق ارجاع شود. 'فتنی است در این سند، عملکرد نظام فنی و اجرایی در چهار سطح راهبری و سیاست‌گذاری، مدیریت و نظارت، پشتیبانی و محیط اجرایی طبقه‌بندی شده است. هدف از این طرح، بهبود كارآمدی و اثربخشي با رویکرد تخصصی به طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی شهرداری کرج است تا به عنوان یک سند راهبردی مهم، هادی و یاری‌رسان شهرداری و شرکت‌های تابعه، در مسیر استقرار صحیح خدمات مهندسی، ساخت و بهره‌برداری و نگهداری در سطح شهر کرج باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود