7 اسفند 1396
شماره خبر: 192032

حاشیه اتوبان کرج رنگ و بوی بهاری به خود گرفت

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

حاشیه اتوبان کرج رنگ و بوی بهاری به خود گرفت


سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، با همکاری مناطق شهرداری کرج با اجرای طرح های زیباسازی و توسعه فضای سبز درحاشیه اتوبان بخش بزرگی از ورودی شهر را برای مسافران نوروزی آماده کرده اند.
با توجه به دستور اکید شهردار کرج در راستای توسعه فضای سبز حاشیه اتوبان فعالیت هایی در این زمینه توسط مناطق 11،9، 2، 5، 6 و 4 صورت گرفت که حفظ و گسترش و بهسازی فضای سبز از جمله این فعالیت ها می باشد. بنابراین گزارش واحد فضای سبز منطقه 2 شهرداری کرج، در محدوده های عرصه شهید سلطانی ورودی امام زاده حسن(ع) همچنین ورودی اتوبان و حاشیه شمالی اتوبان حد فاصل کشتارگاه تا آتش نشانی اقداماتی نظیر جمع آوری نخاله به متراژ چهار هزار و 840مترمکعب، جمع آوری جداره های بتونی به طول700 مترو اجرای عملیات خاکریزی به متراژ 6 هزار و 902مترمکعب همچنین نرده گذاری به متراژ700 متررا اجرا کرده است.
منطقه 4 شهرداری کرج، نیز با بکارگیری نیروهای واحد فضای سبزمنطقه اقداماتی نظیر کاشت رز و درختچه به متراژ یک هزار و 270 متر مربع در بلوار امامزاده طاهرو کاشت 23 اصله نهال درپایانه فاز4 مهرشهر و کاشت رز و درختچه به متراژ 50 متر مربعرا انجام داده است. همچنین این منطقه در پل سوم خرداد عملیات خاکریزی به طول 100 متر مکعب و تسطیح و ریگلاژ به متراژ یک هزار متر مربع را درهمین محدوده اجرایی کرده است. کاشت درختچه به متراژ160 متر مربع در پل سوم خرداد و چاله کنی به تعدا یک هزار و 441 حلقه در حاشیه اتوبان و رنگ آمیزی به طول 535 متر مربع درحاشیه اتوبان شفق از دیگر اقدامات منطقه 4 کرج در این خصوص می باشد.
خاکریزی به طول 985 متر مکعب در جنگل لاله، مهرویلا و جنگل 401 همچنین لوله گذاری قطره ای به طول هفت هزار و 825 متر مربع و کاشت نهال به تعداد 720 اصله و کاشت درختچه به تعداد دو هزار و 450متر مربع و نظافت حاشیه اتوبان به متراژیک هزار مترمربع در محدوده فاز 5 مهرشهر از دیگر اقدامات منطقه 4 کرج در حاشیه اتوبان می باشد. گفتنی است این منطقه در راستای توسعه فضای سبز حاشیه اتوبان اقدام به کاشت درختچه های زینتی به تعداد یک هزار و 725 اصله وکاشت نهالبه تعداد یک هزار و 277 اصله و پوشش گیاهی به متراژ 950 متر مربع کرده است.
منطقه 5 شهرداری کرج نیز اقداماتی نظیر توسعه فضای سبز حاشیه اتوبان به طول چهار هزار و 200 متر مربع و بهسازی فضای سبز این محدوده رابه متراژ یک هزار و 50 متر مربع را برعهده گرفته است. همچنین سنگچینی زیر پل سردخانه به مساحت 75 متر مربع و بهسای حاشیه پل سرد خانه به مساحت 230 متر همچنین واکاری فاز1 و2 مهرویلا به مساحت 65 مترمربع رااجرایی کرده است. منطقه 6 شهرداری کرج، جهت پاکسازی حاشیه اتوبان اقداماتی نظیر تسطیح و رگلاژ و نظافت و رفت و روب حاشیه اتوبان راانجام داده است همچنین جانمایی نیوجرسی و نخاله برداری در این محدوده را نیز انجام داده است.
در منطقه 9 شهرداری کرج، جمع آوری کانکس شرکت آذران و 300 عدد نیوجرسی همچنین جمع آوری نخالهای حاشیه شمالی و جنوبی اتوبان 400کامیون وخاکریزی ضلع شمالی و جنوبی اتوبان300کامیون را انجام داده است. ریگلاژ و آماده سازی بسترکاشت ضلع شمالی اتوبان به متراژ سه هزار و 600 مترمربع ، چاله کنی حاشیه شمالی و جنوبی اتوبان به تعداد یک هزار و 500چاله وآماده سازی بستر کاشت گلهای فصلی (فرش گل) به متراژ250متر مربع همچنین کاشت درخت حاشیه شمالی و جنوبی اتوبان به تعداد 800 اصله نیز توسط عوامل اجذایی منطقه 9 کرج اجرا شده است.
در منطقه 11 شهرداری کرج، در محدوده جهان نما پنج هزار و 150 عدد درختچه درون فلاورباکس کاشته شده است همچنین خاکریزی فلاور باکس های روبروی پادگان مدرس و ورودی تهران – کرج به تعداد 12 هزار فلاور باکس توسط فضای سبز منطقه اجرا شده است. اجرای پارک محله ای واقع در لاین جنوبی بزرگراه از بلوار احمدیه به مساحت یک هزار متر کربع و ایجاد فضای سبز عمودی به تعداد 500 عدد فلاورباکس و کاشت 500 اصله سوزنی برگ در لاین جنوبی بزرگراه و ادامه لاین جنوبی بزرگراه حدفاصل درنا و احمدیه از دیگر اقدامات منطقه 11شهرداری کرج در راستای پاکسازی حاشیه اتوبان می باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود