7 اسفند 1396
شماره خبر: 192079

روز درختکاری فرصتی برای احیای طبیعت است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

روز درختکاری فرصتی برای احیای طبیعت است


سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، گفت: روز 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان “هفته منابع طبیعی” نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی 15 اسفند “روز ‌درختکاری‌” است.
حسین عطایی با بیان مطلب فوق اظهار داشت:روز درختکاری فرصت و بهانه ای است برای ما که به محیط زیست احترام گذاشته و آن را احیاء کنیم. عطایی تاکید کرد: بی شک روز درختکاری فرصت مغتنمی است که باید از آن در زمینه احیای طبیعت و ایجاد فضای سبز بهره گرفت و از تمام ظرفیت ها استفاده نمود تا محیط پیرامون شهر به عنوان یک اکولوژی درآمده و در پالایش هوای آلوده شهرها مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی یکی از مهمترین عملکردها در احیای فضای سبز شهری را کاشت درخت توسط شهروندان دانست و گفت: توسعه سرانه فضای سبز شهری یکی از راهکارهای مبارزه با آلودگی هوا و ایجاد فضایی آرام برای گذران اوقات فراغت شهروندان است. سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، گفت: درخت نماد آبادانی، شاخص سبزی و خرمی، مظهر زندگی و عامل اصلی در تلطیف هوا است که موجب آسایش و رفاه مردم و صفا و پاکی طبیعت می باشد. عطایی همچنین با اشاره به اجرای طرح خیرین فضای سبز توسط این سازمان افزود: این طرح با مشارکت شهروندان و بکارگیری کمک های خیرین در راستای نهادینه کردن فرهنگ توسعه فضای سبز شهری و درختکاری انجام می شود. این مسئول با بیان اینکه درختان علاوه برکاهش آلودگی هوا باعث افزایش کیفیت هوا می شوندگفت: حفاظت از درختان موجود اهمیت و ضرورت بیشتری نسبت به کاشت درخت دارد و همه دستگاه ها باید برای حفاظت از درختان در سطح شهر تلاش کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود