23 دی 1396
شماره خبر: 189767

استفاده از پتانسیل های حداکثری با افزایش خلاقیت در برنامه های روز درختکاری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

استفاده از پتانسیل های حداکثری با افزایش خلاقیت در برنامه های روز درختکاری


سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج استفاده از پتانسیل های حداکثری با افزایش خلاقیت در برنامه های روز درخت کاری را از اولویت های اصلی سازمان در این روز بیان کرد.
حسین عطایی با بیان مطلب فوق گفت:در جامعه امروزی که شهرک های صنعتی و ساختمانهای بلندمرتبه سطح بسیار شهر را اشغال کرده اند، ترویج فرهنگ درخت و درختکاری به نسلهای آینده امری ضروری و اجتناب ناپذیر است، در واقع فرهنگ درخت و درختکاری و حفظ فضای سبز یکی از اساسی ترین راه توسعه اجتماعی است و بر ما نیز وظیفه است که در راستای تقویت فرهنگ ارزشمند درخت و درختکاری بکوشیم.
وی ادامه داد: هفته درختکاری فرصت مغتنمی برای توجه بیشتر به این امر مهم است و می توان با غرس نهال در مناطق مستعد و نیازمند، بخشی از کمبودها را جبران کرد که در این راستا سازمان سیما منظر و فضای سبز با تهیه و تدوین برنامه های خلاقانه میتواند خلا بسیاری از مناطق و سازمان ها و ادارات در زمینه فضای سبز و کاشت درخت در این مکان ها را پر کند. عطایی به کاشت درخت در پروژه های در حال احیا وبهسازی سازمان مانند باغ سیب اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از برنامه های هفته درختکاری مطابق با سالیان گذشته ترویج فرهنگ غرس نهال، نگهداری از درختان به عنوان میراث آیندگان و افزایش علاقمندی مردم به طبیعت و محیط زیست و درگیر کردن اقشار مختلف مردم با این مقوله و ترویج آن به صورت عمومی است که چه بسا مشارکت شهروندان در بهسازی و احیای باغات به عنوان وارثان اصلی این مکان ها نقش اساسی خواهد داشت. این مسئول همچنین با اشاره به استفاده از پتانسیل ادارات ، نهاد و دانشگاه ها گفت: کاشت درخت در بسیاری از مراکز، سازمان ها ، ارگان ها و ادارات شهر از سوی سازمان یکی از برنامه های پیش رو است که این امر می تواند توسط شهروندان و یا کارمندان ادارات محقق شود. وی ادامه داد: با کاشت درخت در ادارات و ارگان های شهر کرج میتوان علاوه بر پر کردن خلا احتمالی فضای سبزحاکم بر این مکان ها کارمندان را نیز به مشارکت حداکثری در این راستا دعوت کرد. سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج به آموزش شهروندی از سوی کارشناسان سازمان نیز تاکید کرد و گفت : روز درختکاری یکی از مهمترین تاریخ ها در تقویم کاری سازمان است که می تواند بهانه ای برای ارتقا فرهنگ فضای سبز در میان شهروندان و آموزش در زمینه چگونگی حفظ و نگهداری درختان و مدیریت در اصلاح الگوی مصرف آب نسبت به آبیاری گیاهان در این خصوص باشد که این امر موضوع مهمی است و می بایست به آن توجه شود.



ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود