13 اسفند 1396
شماره خبر: 192356

روز درخت کاری، روز تجدید حیات زمین

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

روز درخت کاری، روز تجدید حیات زمین


سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهر داری کرج، تاکید کرد: روز درختکاری روزی است که باید دست دوستی به سوی طبیعت دراز کنیم و پیوندی عمیق و محکم را با آن برقرار سازیم.
حسین عطایی با حضور در برنامه رادیو سبز که پیش از ظهر امروز در باغ سیب کرج برگزار شد گفت: این برنامه همزمان با آغاز فصل درختکاری اجرا تا از این طریق ارزش این استوار قامتان را ارج نهیم و به پاس خدماتی که همواره به انسان کرده اند، سپاسگزارشان باشیم. این مسئول با اشاره به حضور نونهالان و دانش آموزان در جشن احیای باغ سیب بیان کرد: هدف از اجرای این برنامه این است که به شهروندان و نسل های آینده بگوییم که حفظ عرصه های سبز شهر و محیط زیست بر دوش همگان است و همه نهاد ها و مسئولان در نگهداری آن سهیم هستند. عطایی با اشاره به آغازهفته پر شور درختکاری و اجرای برنامه هایی که به مناسبت این ایام از سوی سازمان بر گزار می شود، اظهار داشت: هم اکنون برنامه یکشنبه سبز با هدف بهینه سازی فرهنگ کاشت درخت و حفاظت ازآن در باغ سیب مهرشهر درحال اجرا می باشد.عطایی با تاکيد بر ترويج فرهنگ کاشت درخت در بين شهروندان افزود: امروز، روز یادگیری است و همه ی ما باید یاد بگیریم که درختان حق زندگی دارند و باید روز به روز کهن سال تر شوند تا آیندگان ما نیز از آنها بهره مند شوند.
این مسئول فضای سبز به ویژه درختان را ریه‌های تنفسی شهرها دانست ‌و بیان داشت: فضای سبز نقش مهمی در بهبود وضعیت هوا دارند و حفاظت از آنها وظیفه عموم شهروندان است.وی با اشاره به اینکه 15 اسفندماه روز درختکاری است بیان کرد: ما از شهروندان دعوت می کنیم که برای درختکاری در این روز همکاری کنند و از آنجا که درختکاری جزو اولویت‌ برنامه‌های سازمان در این روز است، هماهنگی‌هایی لازم را با مراکز مربوطه برای کاشت درخت داشته‌ایم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود