21 فروردین 1397
شماره خبر: 193577

واحدهای صنفی آلاینده و مزاحم کرج از شهر خارج مي شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

واحدهای صنفی آلاینده و مزاحم کرج از شهر خارج مي شوند


معاون دادستان کرج گفت: با پیگیری‌ های قضايي صورت گرفته و همكاري سازمان ساماندهي مشاغل شهري شهرداری در تلاش هستیم تا با هماهنگی با سایر دستگاه‌ ها واحدهاي صنفي آلاينده و مزاحم كرج را شناسايي و ساماندهي کنیم.
محمد آقایاری معاون دادستان كرج در جلسه هم انديشي و تعيين تكليف صنوف مزاحم و اتخاذ رويه اي واحد و انتقال و ساماندهي آنها كه در سازمان ساماندهي مشاغل شهري و فرآورده هاي كشاورزي شهرداري كرج برگزار شد، گفت: صنوف پرسروصدا و مزاحم بخشی از چهره شهر را مخدوش کرده‌اند و نیاز است‌ که ساماندهی جامعی در این خصوص صورت پذیرد. این مسئول با اشاره به کمیسیون بند۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداریها ‌افزود: طبق قانون جلوگیری از ایجاد اماکن و مشاغلی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان شهرها می‌شود و یا فعالیت آنها مخالف اصول بهداشت شهری است، از وظایف مهم این کمیسیون به شمار می رود.
وي با بيان اينكه درطول چند دهه‌ گذشته به دلیل افزایش بی‌رویه جمعیت و توسعه شهر، شاهد ساخت و ساز واحدهای مسکونی در کنار واحدهای پرسروصدای شهر بوده‌ایم،تصريح كرد: طرح جمع آوری مشاغل مزاحم از سطح شهر نیازمند یک حرکت و اراده جمعی است که همکاری تمام سازمانها بخصوص اتحادیه های صنفی را می طلبد و این طرح باید در یک حرکت منسجم و قانونمند اجرا شود. آقاياري از ساماندهی واحدهای صنفی مزاحم و آلاینده در این شهرستان خبر داد و بيان كرد: ساماندهی واحد های صنفی مزاحم در الگوی توسعه ای شهرهای تازه تاسیس جزو اولویت ها بوده و برهمین اساس سعی بر آن می شود تا پیش از گسترش دامنه جغرافیایی و جمعیتی مناطق، از بروز برخی ناهنجاری های صنفی و شغلی جلوگیری به عمل آید. معاون دادستان كرج تاكيد كرد: طي هماهنگي هاي بعمل آمده واحدهاي ضايعاتي محدوده شهري كرج شناسايي و طي مهلت مشخص شده تا پايان فروردين ماه سال جاري به مكاني كه توسط سازمان ساماندهي مشاغل شهري و فرآورده هاي كشاورزي شهرداري كرج و اتحاديه فوق هماهنگ شده است از شهر خارج خواهند شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود