13 تیر 1397
شماره خبر: 198023

جلسه کمیته کارشناسی فضای سبز شهرداری هشتگرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

جلسه کمیته کارشناسی فضای سبز شهرداری هشتگرد


جلسه کمیته کارشناسی فضای سبز شهرداری هشتگرد با حضور ماشاالله قدیمی عضو شورا و رئیس کمیسیون فضای سبز ، خدادادی معاونت خدمات شهری، کاوری زاده معاونت فنی و شهرسازی، کمالی مسئول عمران ، آلیانی مسئول فضای سبز و مامانی مسئول روابط عمومی شهرداری تشکیل گردید.
ماشالله قدیمی عضو شورای اسلامی شهر در ابتدای جلسه از زحمات دکتر امیر بهمنی شهردار هشتگرد، معاونین و مسئولین واحدها در اجرای پروژه های مختلف و خدمات رسانی به شهروندان تقدیر و از تلاشهای مسئول و پرسنل واحد فضای سبز در حفظ و نگهداری بوستانها تشکر نمود. وی به برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در هشتگرد در اردیبهشت ماه سال جاری اشاره کرد و گفت این رویداد بی نظیر که با استقبال شهروندان و طبیعت دوستان همراه بوده است با تلاش شهردار محترم و پرسنل شهرداری و حمایت‌های تمامی اعضای محترم شورا میسر گردید و امیدواریم تداوم داشته باشد. رئیس کمیسیون فضای سبز از موضوع خشکسالی و کم‌آبی را به عنوان یکی از مشکلات گریبانگیر اکثر شهرداری ها دانست و گفت می بایست با در نظر گرفتن منابع مختلف آبی و استفاده بهینه از آنها و نیز صرفه جویی در مصرف آب در زمینه آبیاری فضای سبز شهری همراه با سایر مسئولان گام برداریم و بی‌شک همکاری شهروندان محترم می توانند در گذر از این بحران یاریگر شهرداری ها باشد. در ادامه معاونین و مسئولین واحدها نظرات خود را در خصوص مشکلات موجود و راه حل رفع اعلام نمودند . موضوع ایجاد تصفیه خانه شهر هشتگرد، هماهنگی با فرماندار محترم و برگزاری جلسه با مدیر عامل محترم آبفای استان البرز ، مطالعه کارشناسی در خصوص شبکه جمع آوری فاضلاب شهری، راه اندازی ایستگاه پمپاژ پارک بانوان از مصوبات این جلسه بوده است . برگزاری هفتگی جلسه کارشناسی فضای سبز با توجه به وضعیت بحران کم آبی موجود، استفاده از پارکینگ عمومی در ضلع جنوبی پارک مادر با توجه به وجود بیمارستان امام جعفر صادق علیه السلام، تجهیز پارک بانوان به آبسردکن ، برج‌ساعت و تجهیز نگهبانی و بخش اداری آن ، مکاتبه با اداره راه و شهرسازی در خصوص ایمن سازی گاردریل حاشیه فضای سبز در ضلع جنوبی پل شهید قاسمی، وصل انشعاب آب سرویس بهداشتی و نمازخانه بوستان تندرستی، بهسازی تاسیسات سرویس بهداشتی پارک مادر ، نصب تابلو راهنمای سرویس های بهداشتی در بوستان ها ، پیگیری جهت ساماندهی جنگل ضلع جنوبی اتوبان و برگزاری جلسه مشترک با مدیر عامل شهرک صنعتی و اداره محیط زیست از دیگر مصوبات این جلسه بوده اند .
لازم به ذکر است سرانه فضای سبز شهر هشتگرد ۲۱ متر مربع برای هر نفر می باشد که حفظ و نگهداری این فضا نیاز به هزینه بالای داشته و همکاری شهروندان محترم می تواند نقش مهمی در این راه داشته باشد .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود