19 مرداد 1397
شماره خبر: 199724

نهمین جلسه کارگروه کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب شهرستان کرج برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نهمین جلسه کارگروه کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب شهرستان کرج برگزار شد


جلسه کارگروه کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب با هدف اندیشیدن تمهیدات کارآمد به منظور رفع مشکلات و محدودیت های نگهداری از این حیوانات در سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج برگزار شد.

اصغرنصیری رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در جمع نمایندگان شهرداری های شهرهای اقماری و نماینده معاونت خدمات شهری شهرداری کرج و حامیان حیوانات،سمن ها و NGOها با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در خصوص وضعیت سگ های بلا صاحب در سایت حلقه دره عنوان کرد:سه اکیپ فعال زنده گیریدر کرج طی چهار ماه نخست سال جاری یک هزار و 67قلاده سگ را از سطح مناطق ده گانه این کلانشهر جمع آوری کرده اند. وی تاکید کرد:با اقدامات توامان شهرداری و حامیان حیوانات در کرج می توان گفت هم اکنون وجود سگ ها در فضاهای مختلف شهری،موضوعی حاد و بحرانی نیست.البته باید اذعان داشت برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به برنامه ریزی و اجرای طرح های کارامد داریم. نصیری با یاد آوری بافت باغشهری کرج در سال های گذشته عنوان کرد:سگ ها قبل از توسعه شهر نشینی نیز وجود داشتند این در حالی است که با توسعه نا همگون شهر فضا برای زیست این حیوانات محدود شد. نصیری با بیان اینکه عقیم سازی و واکسیناسیون سگ های بلا صاحب امری ضروری است که باید جدی گرفته شود،تاکید کرد:با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گسترده شرایطی را فراهم کنیم تا عموم شهروندان با مشاهده سگ های بدون آزار در محله نسبت به غذارسانی به این حیوانات اقدام کنند. تخصیص بودجه 400میلیون تومانی به منظور بهسازی پناهگاه سگ های بلا صاحب رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت تنها پناهگاه رسمی سگ های بدون صاحب شهر کرج 350قلاده سگ می باشد،عنوان کرد:این در حالی است که هم اکنون یک هزار قلاده سگ در این پناهگاه زندگی می کنند به طوریکه این فضا به کریدوری از بیماری های مختلف تبدیل شده است. نصیری همچنین به تخصیص بودجه 400 میلیون تومانی به منظور بهسازی پناهگاه سگ های بلا صاحب اشاره کرد و افزود:علاوه بر این 650میلیون تومان بودجه به شرط نقدینگی به اجرای عملیات کنترل جمعیت سگ های بدون صاحب ،جمع آوری و نگهداری از سگ ها تخصیص می یابد.
نقش مثبت حامیان در حفظ نگهداری سگ های بدون صاحب
نصیری در بخش دیگری از سخنان خود نقش مثبت حامیان در خصوص حفظ و نگهداری از سگ های بدون صاحب را یادآور شد و گفت:حامیان اقدامات بسیار مطلوب را به ویژه در امر غذارسانی به سگ ها انجام دادند که قابل تقدیر است. وی بیان کرد:در این راستا با همکاری سازمان های مردم نهاد و حامیان 670قلاده سگ توسط پزشکان عقیم سازی شدند. نصیری با اذعان بر اینکه تا کنون به دلیل برخی کمبود ها خلاءهایی در خصوص موضوع سگ های بدون صاحب وجود داشته است،افزود:با برنامه ریزی های صورت گرفته اقداماتی همچونعقیم سازی سگ ها به طور جدی تر در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
گفتنی است، جلسه کارگروه کنترل جمعیت سگ های بلا صاحب با حضوراصغر نصیری رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج،نماینده معاونت خدمات شهری شهرداری کرج،و نمایندگان شهرداری های شهرهای اقماری و حامیان حیوانات و سمن ها و ngoها برگزار شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود