5 مرداد 1391
شماره خبر: 9407

ضرورت تطابق قانونی در اجراي برنامه های فرهنگی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ضرورت تطابق قانونی در اجراي برنامه های فرهنگی

سپیدار آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: تطابق قانونی در برنامه های فرهنگی باید سرآمد اجرای امور فرهنگی باشد.
داود وحیدی با بیان اینکه، امورات فرهنگی برای انجام موفق نیاز به تعریف مولفه ها و گزینه های متعددی دارد، گفت: از ابزارهای کارآمد و کلیدی پیشرفت فرهنگ، جذب بودجه است.
وی افزود: امورات فرهنگی نیازمند پیش فرض های مختلفی هستند که تطابق با قانون در برنامه های پیش بینی شده فرهنگی از جمله مهمترین این پیش فرض ها است. این مسئول نیاز فرهنگ به تعامل و همگرایی دستگاه های متولی را یادآور شد و بیان کرد: برای رسیدن به نقطه ایده آل و هماهنگی حداکثری، باید نگاه مسئولین به فرهنگ و امورات مربوط به آن از یک زاویه و به طور عمیق باشد. وحیدی خاطرنشان کرد: تنها در صورت تجمیع نقطه نظرات یکسان و معطوف به هدف متولیان فرهنگ است که می توان به اجرای مطلوب و کارای فعالیت های فرهنگی همچنین رشد و گسترش این مهم امیدوار بود.
نگاه مدیران به فرهنگ متغیر نباشد
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج در ادامه با مهم برشمردن نقش و جایگاه فرهنگ در سطوح مختلف جامعه، اظهارداشت: نگاه مدیران و متولیان فرهنگی به مسائل و موضوعات فرهنگ باید ثابت باشد. وحیدی ادامه داد: متغیر بودن دیدگاه ها و اعمال سلیقه در مباحث فرهنگی اعم از تدوین برنامه ها و اجرای آن می تواند خسارات جبران ناپذیری را به این عرصه مهم و حساس وارد کند. وی با بیان اینکه، متولیان فرهنگ در شهر بنا به چارچوب های مشخص اقدام به بسط و توسعه فرهنگ می کنند، افزود:رفع خلاء های فرهنگی می طلبد که تمامی دستگاه ها در حوزه وظایف خود عمل کنند و در اين مسیر از چارچوب های قانونی فاصله نگیرند. این مسئول تاکید کرد: در اینصورت دستگاه های فرهنگی با نگاهی جامع به مسائل فرهنگی می نگرند که به تبع آن موازی کاری های این حوزه کاهش می یابد. وحیدی با تاکید بر تمرکز مسئولان فرهنگی به مسائل و موضوعات مختلف این عرصه، گفت: حوزه فرهنگ به ویژه در کلانشهر کرج که قومیت های متفاوتی را در خود جای داده نیاز به کلان گری دارد. وی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری شامل شورای اسلامی شهر و شهرداری اهتمام ویژه ای در اجرای مثبت و تاثیر گذار امورات فرهنگی با توجه به اختیارات عنوان شده، دارند.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود