14 شهریور 1397
شماره خبر: 201168

اولویت شورا در سال دوم، تعامل با حفظ استقلال

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اولویت شورا در سال دوم، تعامل با حفظ استقلال


عباس زارع در هشتاد و پنجمین جلسه شورا که اولین جلسه با ریاست او بود، ضمن تشکر از محمد نبیونی به منظور هماهنگی و تشکیل بیش از 80 جلسه رسمی، از غدیر مهدوی به منظور ایجاد اتحاد بیشتر و کنار کشیدن از کاندیداتوری ریاست شورا قدردانی کرد.
عباس زارع در هشتاد و پنجمین جلسه شورا، اظهار کرد: هیات رییسه در سال دوم شورا باید با انرژی بیشتر و تصمیم های صحیح، سال موفق تری نسبت به سال اول داشته باشد. وی با بیان این که این گفته به هیچ عنوان کتمان زحمات همکاران در سال گذشته نیست، تصریح کرد: زدودن نقاط تاریک و تقویت قوت ها هدف همه دستگاه ها است و شورای شهر نیز از این موضوع مستثنی نیست. وی با اشاره به اینکه مردم با حضو در انتخابات و رای های خود ماموریت بزرگی را به 13 عضو شورا به منظور اصلاح امور محول کرده است، یادآور شد: امیدوارم بتوانیم تا پایان سال چهارم با عملکرد خود مردم را به لیست امید امیدوارتر کنیم که برای تحقق این مهم رعایت چند اصل ضروری است. رییس شورای اسلامی شهر کرج عمل به قانون و قانون مداری را یکی دیگر از اصول مورد توجه شورای پنجم دانست و بیان کرد: با توجه به این اصل می توانیم روند کُند یا اشتباه سیستم را بهبود ببخشیم که این موضوع در مجموع کمک شایانی به تحقق اهداف مدیریت شهری خواهد کرد. شفافیت از دیگر اصولی بود که در هشتاد و پنجمین جلسه از سوی زارع مطرح شد، او در این رابطه گفت: با توجه به اصل شفافیت می شود اعتماد شهروندان به مدیریت شهری را افزایش داد که رعایت این نکته علاوه بر ایجاد سلامت اداری، موجب نزدیک تر شدن مردم به مسولان و تعامل آنان با مجموعه مدیریت شهری می شود. این عضو شورا در ادامه صحبت های خود از توجه به نظرات و به رسمیت شناختن آن سخن گفت و با تاکید بر به رسمیت شناختن اختلاف سلیقه ها، خاطرنشان کرد: تا تضارب آرا و تفاوت در دیدگاه ها نباشد فکر و ایده جدید شکل نخواهد گرفت. رییس شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر ایجاد نظام دموکراتیک یادآورد شد: آنچه که از شورا به بیرون منتقل می شود نتیجه اکثریت آراست اما این موضوع با خودرای بودن تفاوت دارد. مشاوره گرفتن از نخبگان، مسولان، افراد ذینفع در امر خدمت رسانی، خبرنگاران به منظور گرفتن تصمیم های درست ضروری است اما استقلال در تصمیم گیری باید حفظ شود. زارع ادامه صحبت های خود را به مبارزه با فساد اختصاص داد و گفت: یکی از شعارهای اصلی شورای پنجم مبارزه با فساد است و شورا با هرگونه فساد برخورد خواهد کرد. وی اضافه کرد: خانواده شهرداری بسیار بزرگ است و همواره چند نفر در خانواده مشکل آفرین می شوند که این موضوع باید مدیریت شود، همچنان امیدوارم هستیم در سال دوم، سوم و چهارم و با اصلاحاتی که در شهرداری انجام می شود فساد سیستمی را کاهش دهیم.
تعامل، اولویت شورا در سال دوم
رییس شورای اسلامی شهر کرج در یخش دیگری از صحبت های خود از ایجاد تعامل میان دستگاه های خدمات رسان به عنوان اولویت شورا در سال دوم خدمت رسانی سخن گفت و افزود: قرار است با مدیران استان، امام جمعه، نمایندگان مجلس جلسات مختلفی داشته باشیم که امیدوارم بتوانیم فضای تعامل مناسبی در استان را ایجاد کنیم. زارع در بخش دیگری از شهرداری خواست تا با کاهش لوایح ارسال، به شورا در امر نظارت بیشتر به عملکرد این دستگاه کمک کند. رییس شورای شهر کرج همچنین به نزدیک شدن به محرم و ایام بازگشایی مدارس اشاره کرد و یادآور شد: تمهیدات لازم برای سیاه پوش شدن شهر و بازگشایی مدارس اندیشیده خواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود