17 شهریور 1397
شماره خبر: 201378

چگونگی تامین منابع مالی پروژه بزرگراه شمالی بررسی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

چگونگی تامین منابع مالی پروژه بزرگراه شمالی بررسی شد


طی ارسال لایحه ای دو فوریتی از سوی شهرداری کرج، تامین منابع مالی پروژه بزرگراه شمالی در هفتاد و هفتمین جلسه شورا بررسی شد.
در هشتاد و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج، لوایح مختلفی مطرح شد که یکی از آن ها تامین منابع مالی پروژه بزرگراه شمالی بود. نحوه تامین منابع مالی و پرداخت سقفی از بدهی ها از طریق عوارضِ صدور پروانه های ساختمانی و ردیف جرایم کمیسیون ماده موضوعاتی بود که در جلسه شورا درباره آن ها بحث و گفت وگو شد. هدف از ارسال این لایحه، واگذاری کمتر املاک شهرداری به جای بدهی به پیمانکاران بود.
عضو شورای شهر کرج ضمن اعلام موافقت با کلیات این طرح، گفت: اما در مورد تهاتر ۱۰۰ درصدی عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی به این بخش مخالفم چرا که این موضوع شهرداری را در امورات جاری با مشکل روبرو می کند. فرج‌الله ایلیات با اشاره به اینکه 30 درصد از هزینه پروژه بزرگراه شمالی به‌صورت نقدی انجام می‌شود، عنوان کرد: این در حالی است که برای پرداخت تهاتری ۷۰ درصد منابع مال این پروژه، شهرداری در قالب واگذاری املاک یا برداشت عوارض صدور پروانه باید تفاهم‌نامه‌ای با سرمایه‌گذار پروژه تنظیم کند. در نهایت این لایحه دوفوریتی شهرداری کرج پس از بحث و تبادل‌نظر اعضای شورای شهر کرج به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود