1 مهر 1397
شماره خبر: 202136

بهره برداری از سامانه ثبت اینترنتی و پاسخ به درخواست های شهرسازی شهروندان

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بهره برداری از سامانه ثبت اینترنتی و پاسخ به درخواست های شهرسازی شهروندان


رییس اداره نظارت بر تدوین ضوابط واجرای مقررات شهرسازی از راه اندازی سامانه ثبت اینترنتی درخواست های شهرسازی شهروندان خبر داد.
رضا بیات گفت: با عنایت به تاکیدات معانت شهرسازی و معماری شهرداری کرج در خصوص تکریم مراجعین، با تلاش و پیگیری اداره تدوین ضوابط همچنین با همت سازمان فاوا و معاونت اجرایی سازمان، امکان ثبت کلیه درخواست های شهرسازی شهروندان به صورت اینترنتی و در همه نقاط بزودی بوجود خواهد آمد.
وی افزود: پس از راه اندازی این سامانه ضمن انجام پیش ثبت نام از طریق اینترنت و اخذ نوبت، شهروندان می توانند پس از ارایه مدارک و احراز هویت از طریق پیامک، کد کاربری و رمز عبور دریافت نموده و نسبت به پیگیری درخواست خود در خصوص واریز عوارض و... به صورت غیر حضوری اقدام کنند. بیات اضافه کرد: این سامانه می تواند ضمن جلوگیری از اتلاف زمان و صرفه جویی در هزینه ها به صورت چشم گیری مراجعات حضوری شهروندان به شهرداری را کاسته و باعث تسریع در روند ثبت درخواست و صدور گواهی های مربوط به شهرسازی شود. این مسئول عنوان کرد: به طور قطع راه اندازی این سامانه گامی بلند در راه نزدیک شدن به شهری الکترونیک می باشد که امیدواریم این مهم رضایت شهروندان را در پی داشته باشد. وی همچنین افزود: هم اکنون شهروندان جهت دریافت پاسخ استعلامات، بانک های مسکن و ملی در صورت تکمیل و به روز بودن مدارک، احتیاجی به مراجعه به شهرداری ندارند و استعلامات بانک های مذکور به صورت کاملا الکترونیکی و خودکار صورت می پذیرد.
بیات در پایان از دیگر برنامه های در دست اقدام اداره تدوین ضوابط و سازمان فاوا به راه اندازی گردش کار الکترونیکی شهرسازی مرکز، راه اندازی زیر سیستم ماده صد، ارتباط الکترونیکی سیستم شهرسازی و املاک و الکترونیکی نمودن پاسخ استعلامات دفاتر اسناد رسمی اشاره کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود