7 مهر 1397
شماره خبر: 202525

انتقاد به خرید گل لاله هلندی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

انتقاد به خرید گل لاله هلندی


یکی از اعضای شورای شهر کرج نسبت به هزینه میلیونی برای خرید گل لاله هلندی توسط شهرداری انتقاد کرد و گفت: با چنین هزینه‌های می‌توان در محلات پایین‌شهر پارک احداث کرد.
نخست لایحه دوفوریتی که در صحن علنی شورای شهر مطرح شد مربوط به برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی در عراق بااعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی بود، بر اساس این لایحه که به تصویب رسید، قرار است مطابق با سال‌های گذشته با همکاری ستاد عتبات عالیات برای ارسال تجهیزات و نیروی انسانی به آنجا اقدام شود. حسن مدیر روستا معاون خدمات شهر شهرداری کرج در خصوص این لایحه گفت: سال گذشته خودروهای آمبولانس و آتش‌نشانی را به همراه تجهیزات و نیروی انسانی به نجف اعزام کردیم، امسال نیز ۱۵۰ پارکبان شهرداری کرج به همراه تجهیزات اعزام می‌شوند. اکبر سلیم نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در ادامه گفت: اقدام امسال شهرداری کرج فقط شامل اعزام پارکبان‌های معاونت خدمات شهر برای انجام پاکیزگی و نظافت خیابان‌های شهر نجف در ایام اربعین است و بودجه ذکرشده برای آن‌هم مبلغ زیادی نیست. لایحه دوفوریتی دیگری که در دستور جلسه امروز شورا بود به جابجایی ردیف بودجه در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج اختصاص داشت؛ در این لایحه آمده است که از ردیف بودجه عمرانی حدود ۶۷ میلیارد تومانی این سازمان ۴۵ میلیارد تومان برای انجام پروژه امانی ازجمله احداث پارک ایران کوچک جهان شهر، طراحی و احداث پارک نابینایان و معلولین، احداث پارک هشت و نیم هکتاری مهر و یا انجام اقدامات ترویجی فضای سبز که شامل مواردی ازجمله برگزاری جشنواره گل و گیاه است، هزینه شود.
لزوم انجام دیوارکشی در پارک معلولان
عباس زارع در این خصوص گفت: سازمان‌ پارک‌ها شهرداری کرج حدود ۷۰۰ نفر نیروی امانی دارد که برخی از پروژه‌های اجرایی شهر با تکیه‌بر به‌کارگیری این نیروها دنبال می‌شود، ماهیانه هم حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم پرداختی حقوق این عوامل است، اما در قبال آن وظایف صحیحی در شهر کرج انجام‌نشده است. رئیس شورای شهر کرج افزود: به‌کارگیری این عوامل برای شهر هزینه دارد اما خروجی حاصل از فعالیت همه این افراد اجرایی نمی‌شود؛ درنتیجه تغییر ردیف بودجه برای انجام عملیات عمرانی توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج ازجمله احداث پارک‌ها بسیار مهم است‌. پیمان بضاعتی پور رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در خصوص افزایش ردیف اعتباری احداث پارک ویژه معلولین و نابینایان، گفت: برای ایجاد زمین‌بازی ویژه این افراد در پارک موردنظر حتماً باید اطراف آن دیوارکشی شود. وی در خصوص برداشت بودجه از لایحه سیستم آبیاری پروژه «ژئوگرید» ورودی جاده چالوس که به‌صورت باکس‌های گل است، گفت: امکان کاشت گل و گیاه در قسمت‌های بالایی این دیواره کارشده وجود ندارد چون بحث خاک آنجا مطرح هست و ممکن است دیواره ریزش داشته باشد، درنتیجه ابتدا باید اقدامات لازم برای اصلاح فلاور باکس‌ها انجام شود. رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در ادامه گفت: برای برگزاری جشنواره لاله‌ها گل لاله از کشور هلند خریداری‌شده به همین دلیل نیاز به تزریق بیشتر بودجه به این بخش است.
معرفی نمایندگان شورا در کمیسیون‌های مختلف
سارا دشتگرد رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج در واکنش به اظهارات بضاعتی پور، گفت: با توجه به اهمیت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیازی به خرید گل لاله از کشور هلند نیست می‌توان بودجه‌ای که برای خرید گل در نظر گرفته می‌شود در محلات پایین‌شهر پارک احداث شود.
در ادامه این جلسه مقرر شد متن لایحه موردنظر اصلاح شود.
یکی دیگر از مباحثی که در جلسه امروز موردبحث بررسی قرار گرفت تعیین نمایندگان شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰ بود، رأی‌گیری در این خصوص انجام و آقایان رحیم خستو، غدیر مهدوی، منصور وحیدی، محمدحسین خلیلی اردکانی، احد رسولی، فرج اله ایلیات، اکبر سلیم نژاد به‌عنوان نمایندگان شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰معرفی شدند. برای حضور در کمیسیون‌های ماده ۷۷، ماده ۷ و ماده ۳۸ هم به ترتیب مهدی حاجی قاسمی، محمد نبیونی و عباس زارع انتخاب‌شده و برای شرکت در جلسات بند ۲۰ ماده ۵۵ هم، رحیم خستو، حسین محمدی و فریده بزنی تعیین شدند. در ادامه جلسه انتخاب ناظرین شورای شهر کرج در سازمان‌های مختلف بررسی شد و طبق آن آقایان محمدحسین خلیلی اردکانی و احد رسولی به‌عنوان ناظرین سازمان قطار شهری کرج و حسین محمدی و محمد نبیونی هم به‌عنوان ناظرین سازمان و خدمات موتوری تعیین شدند. سارا دشتگرد ناظر سازمان عمران و نوسازی، فریده بزنی ناظر سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی واکبر سلیم نژاد هم به‌عنوان ناظر سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرج معرفی شدند و نظارت بر سازمان حمل‌ونقل و بار و مسافر و سازمان آرامستان ها هم به ترتیب به مهدی حاجی قاسمی و فرج اله ایلیات سپرده شد. غدیر مهدوی و رحیم خستو هم به ترتیب به‌عنوان ناظرین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج انتخاب شدند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود