4 آبان 1397
شماره خبر: 203964

ارائه خدمات یکسان به شهروندان مستلزم استانداردسازی تمامی معابر است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 ارائه خدمات یکسان به شهروندان مستلزم استانداردسازی تمامی معابر است


جلسه استاندارد سازی معابر شهرستان ساوجبلاغ با حضور دکتر امیر بهمنی شهردار هشتگرد، مسئولان و کارشناسان سایر دستگاه ها و شهرداری های شهرستان به میزبانی شهرداری هشتگرد برگزار شد.
دکتر امیر بهمنی در ابتدای جلسه ضمن خوش آمد گویی به حاضرین مطالبی را در خصوص ارائه خدمات یکسان به شهروندان و لزوم استاندارد سازی معابر بیان نمود و گفت: شهر به مثابه یک موجود زنده است و این تعبیر به دلیل وجود انسان ها در آن می‌باشد. شهرنشینی منبعث از هویت و فرهنگ شهروندان است و مدیران شهری می بایست در برنامه‌های مختلف عمرانی و غیره در شهرها هویت انسانی را در نظر گرفته و برای اجرای این خواسته نیاز است تا تبعیض از میان برود . وی گفت: می بایست مدیران شهری جهت جلوگیری از تبعیض ،فعالیت‌هایی را سرلوحه قرار دهند که انجام یک سری خدمات معین به تمامی شهروندان به صورت یکسان از آن جمله است و باید همگان حق استفاده از امتیازات زندگی شهرنشینی و پیشرفت را داشته باشند و یکی از موضوعات مهم در راستای تحقق این خواسته توجه به اقشار مختلف جامعه است .
شهردار هشتگرد عنوان کرد : توجه ویژه به جانبازان گرانقدر ، معلولین عزیز و سالمندان و رفع مشکلات موجود در راستای دسترسی آنها به امکانات شهری موضوعی است که در سالیان اخیر از توجه خاصی برخوردار بوده و استاندارد سازی معابر و نیز مناسب سازی محل‌های تردد و دسترسی های شهری می تواند اقدامی موثر در این راه باشد . وی افزود: ما نمی توانیم برای تک تک شهروندان امکانات مناسبی فراهم کنیم لیکن این توان وجود دارد که حتی المقدور معابر و خیابان‌ها و پیاده رو ها و اماکن عمومی شهر را جهت دسترسی این قشر از شهروندان ساماندهی نماییم . موضوع استاندارد سازی معابر هم از لحاظ اخلاقی و هم از حیث مدیریتی دارای اهمیت میباشد و خوشبختانه شهرداری هشتگرد در راستای مصوبات ستاد مناسب سازی شهرستان ساوجبلاغ توانسته است کارهای خوبی طی سالیان گذشته انجام دهد و بسیاری از بلوار ها ،خیابان ها و معابر اصلی شهر همسطح سازی شده و ضمن نصب پلهای ویژه تردد معلولین ، معابر شهری با اجرای کفپوش و خط بریل استانداردسازی شده اند. امیر بهمنی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش استاندارد سازی معابر در کاهش تصادفات اشاره نمود و گفت : طبق بررسی‌های صورت گرفته می توان با آرام سازی معابر در جهت تسهیل رفت و آمد عابران اقدام و آمار تصادفات داخل شهرها را کاهش داد . اقدامات گسترده ای توسط شهرداری هشتگرد در سنوات گذشته در راستای مناسب سازی معابر صورت گرفته و در سال جاری نیز این شهرداری با اعتباری حدود ۱۴۰ میلیون تومان جهت استاندارد سازی معابر اقدام نموده و جمعا ۴۶۰۰ متر طول خط بریل در سال جاری اجرا شده و احداث پل در رمپ ورودی پارک ها از جمله موارد دیگر انجام شده بوده است . خوشبختانه با حمایت اعضای محترم شورای اسلامی شهر و پیگیری‌های شهردار هشتگرد در سال جاری مبلغی بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال جهت پیاده روسازی ، بهسازی و کفپوش بوستان ها ، استاندارد سازی معابر ، جابجایی تیرهای برق مزاحم و اصلاح هندسی معابر در نظر گرفته شده است که در نقاط مختلف شهر در حال اجرا باشد. در ادامه جلسه کارشناسان ادارات و شهرداری های دیگر شهرستان نیز گزارشی از اقدامات خود ارائه و برنامه‌های آتی کارگروه مصوب گردید و از جمله مصوبات مهم، بازدید کارشناسان کارگروه از مدارس شهرستان با همکاری اداره آموزش و پرورش بوده است .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود