23 آذر 1397
شماره خبر: 206757

اعلام تخلف رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق پیامک

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اعلام تخلف رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق پیامک


مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری کرج، گفت: تخلف رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود.
مهدی حاجی جعفری با اعلام این خبر افزود: با راه اندازی این سامانه، تخلفات وسایل حمل و نقل همگانی اعم از تاکسی و اتوبوس در سطح شهر به رانندگان متخلف از طریق پیامک، اطلاع داده می شود.
وی با تاکید بر اینکه این امر در راستای نظارت بیش از پیش بر رفتار رانندگان حمل و نقل همگانی است، افزود: بدین منظور و با حضور نمایندگان سازمان حمل و نقل بار و مسافر در مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج، سامانه ارسال پیامک تخلف ضمن بروز رسانی با عملکردی بهینه فعال شد. حاجی جعفری ادامه داد: این سامانه پیش از این با نواقص و محدودیت هایی همراه بود که در حال حاضر با همکاری سازمان فاوا ضمن رفع نواقض و چابک سازی آن، مواردی نظیر بروز رسانی، قابلیت گزارش گیری از تخلفات و آنالیزنیز به آن اضافه شده است. وی در توضیح عملکرد این سامانه گفت: اپراتور سازمان حمل ونقل بار و مسافر از طریق دوربین و تجهیزات سطح شهر نسبت به ثبت تخلف رانندگان تاکسی واتوبوس از قبیل پارک دوبل و تجمع در ایستگاه ها اقدام کرده و با تعریف پلاک و شماره همراه تمامی رانندگان در سیستم ضمن ارسال پیامک ارشادی و اعمال جریمه از طریق پلیس راهور نسبت به ثبت این تخلف در سوابق راننده خاطی اقدام می کند. مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری کرج همچنین از آنالیز این اطلاعات در واحد مربوطه برای برنامه ریزی جهت آموزش های مورد نیاز رانندگان در مراحل بعدی، خبر داد. وی یادآور شد: در مرحله نخست سعی شده پیامک های تخلف رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در این سامانه بیشتر جنبه ارشادی داشته و در صورت ایجاد زیرساخت ها، جرایم رانندگی نیز برای راننده متخلف با همکاری پلیس راهور در نظر گرفته شود. حاجی جعفری بکار گیری رفتارهای سلبی و ارشادی را یکی از مهم ترین ابزارهای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی عنوان کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود