16 اسفند 1391
شماره خبر: 21905

لزوم ورود بخش خصوصي به طرح هاي فضاي سبز

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

لزوم ورود بخش خصوصي به طرح هاي فضاي سبز


سپیدارآنلاین: مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري كرج، با اشاره به اهميت توسعه فضاي سبز شهري بر ضرورت اقتصادي كردن موضوع فضاي سبز تاكيد كرد.
عباس زارع در حاشيه مراسم روز درختكاري با بيان اينكه توسعه فضاي سبز بايد هدفمند باشد، بر استفاده از ظرفيت بخش خصوصي در اين زمينه تاكيد كرد و با اشاره به اهميت اقتصادي كردن فضاي سبز،‌ تحقق اين مهم را موجب جلوگيري از ركود دانست. اين مسئول استفاده از درختاني كه موجب كاهش آلودگي هواي شهر مي شوند را از ديگر مسائل مهمي كه بايد در توسعه فضاي سبز مورد توجه قرار گيرد ذكر و عنوان كرد: توسعه فضاي سبز با كاشت درختان علاوه بر كاهش آلودگي هوا در زيبايي شهر نيز نقش بسزايي دارد.
وي با مهم ارزيابي كردن توسعه فضاي سبز در حاشيه اتوبان ها و كمربندهاي شهر، بيان كرد:‌ انجام اين عمليات از ورود آلاينده ها به داخل شهر جلوگيري كرده و سلامت شهروندان را به همراه دارد. مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري كرج، با بيان اينكه فضاي سبز ريه تنفسي شهر به شمار مي آيد، مهمترين اثرات فضاي سبز در شهر را كاركردهاي زيست محيطي آنها دانست و افزود: توسعه فضاي سبز شهري سبب افزايش كيفيت زيستي شهر نيز مي شود. اين مسئول همچنين گسترش فضاي سبز در حاشيه و داخل شهرها را از مواردي اعلام كرد كه مي تواند از بروز استرس در زندگي ماشيني جلوگيري كند.
امكان نظارت بر حفظ و نگهداري از فضاي سبز با مشاركت مردم
زارع نظارت بر حفظ و نگه داري از فضاي سبز را با مشاركت مردم امكان پذير دانست و بيان كرد: در صورت مشاركت مردم با شهرداري افزايش حجم فضاي سبز و نگه داري از آن دور از ذهن نيست. وي تشويق شهرونداني كه در حفظ و نگه داري فضاي سبز در تلاش هستند را يكي از راهكارهاي گسترش فرهنگ سازي اين مهم در بين شهروندان بيان كرد و افزود: ترويج فرهنگ سازي حفظ فضاي سبز نقش بسزايي در تحقق اهداف به منظور سلامت و زيبايي شهر مي شود.
فضاي سبز نمادي از تفكرات فرهنگي

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود