چنانچه جدول زمانبندی پروژه های اولویت دار آماده نیست، چطور عملیاتی می شود؟
سپیدارآنلاین: گروه شهری

دبیر اول و رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج گفت: در حالی که حدود یک ماه از ارائه تذکر مبنی بر ارسال جدول و برنامه زمانبندی پروژه های اولویت دار می گذرد، هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است و اگر تهیه یک جدول این مدت زمان می برد، عملیاتی شدن طرح ها چه مقدار زمان لازم دارد؟
مهدی حاجی قاسمی طی نطق پیش از دستور در ابتدای دویست و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج که عصر امروز یکشنبه 26 مرداد 99 با حضور رئیس و اعضاء، شهردار و معاونین، مشاورین و اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: اخیراً مطرح شده که شهرداری بنا دارد تا نسبت به احداث پارک سوار در زیر پل حصارک اقدام کند که با هیچ یک از اصول ترافیکی و مهندسی سازگار نیست و انتظار داریم این اقدام در هر مرحله ای قرار دارد، سریعاً متوقف شود.وی افزود: در شرایطی که به منظور برابری آزادراه تهران با استانداردها نسبت به افزایش لاین های عبوری اقدام می شود و عوارضی قدیم نیز به جهت مسائل امنیتی و اجتماعی برچیده شد، شاهدیم که بحث احداث پارک سوار در حاشیه اتوبان مطرح می شود حال آنکه طبق مبانی ترافیکی و مهندسی چنین کاربری باید به دور از معابر اصلی احداث شود نه در شرایطی که روزانه 300 هزار نفر از حاشیه آزادراه تردد دارند.این مسئول اظهار کرد: شهرداری کرج بیش از صد میلیارد تومان برای احداث تقاطع های چندگانه حصارک هزینه کرده و عملیات نورپردازی و فضای سبز را در حاشیه آن اجرایی نموده تا مسافرین گذری جلوه و ویترینی زیبا از شهر را شاهد باشند و در مقابل شاهدیم که در اوج کج سلیقگی بنای احداث پارک سوار که با ازدحام و تشدید ترافیکی همراه است، گذاشته می شود؛ انتظار ما اقدامات این چنینی و مغایر با اصول کارشناسی نیست!عضو هیئت رئیسه شورای شهر کرج تصریح کرد: ما به دنبال مطالعه و جابه جایی ترمینال شهید کلانتری با هدف حذف آثار ترافیکی و اجتماعی آن و همچنین اثر مخربی که بر چهره ورودی شهر دارد، می باشیم و سازمان سیما و منظر نیز جنگلکاری بخشی از حاشیه آزادراه را عملیاتی نموده، در این شرایط که اقدامات غلط گذشته هزینه های سنگینی به ما تحمیل کرده، نباید اقدامات اشتباه جدیدی را پایه گذاری کنیم.