19 خرداد 1400
شماره خبر: 254647

بودجه شهرداری فردیس بالاخره ابلاغ شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 بودجه شهرداری فردیس بالاخره ابلاغ شد


بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری فردیس روز ۱۲ خرداد ماه جاری با مبلغ ۷۲۸ میلیارد تومان ابلاغ شد که از این مبلغ ۴۹۲ میلیارد تومان بودجه عمرانی و ۲۳۶ میلیارد تومان بودجه جاری است و تملکات بر اساس اولویت بندی نقاط حساس و اعتبار در نظر گرفته شده در بودجه، انجام می شود.
علی امیری، سرپرست شهرداری فردیس با اشاره به حجم تردد از این بلوار بهاران غربی و لزوم تعریض آن اشاره و گفت: عقب نشینی املاک واقع در محدوده کانال یا بهاران غربی در اولویت تملکات شهرداری فردیس قرار دارد که اعتباری برای تملکات نیز در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری فردیس دیده شده و بر حسب اولویت در این خصوص اقدام می شود.وی افزود: حجم تملکات در فردیس بسیار زیاد است و ممکن است بودجه ۱۴۰۰ شهرداری فردیس پاسخگوی همه آنها نباشد. تلاش می کنیم بر اساس اولویت بندی، نسبت به تملکات نقاط حساس و دارای گره ترافیکی در سطح شهر اقدام کنیم و از مردم تقاضا داریم با سعه صدر، مدیریت شهری را یاری کنند تا بتوانیم در اسرع وقت نسبت به سایر تملکات اقدام کنیم.
شهروندان صبر داشته باشند؛ تملکات کانال انجام می‌شود
این مدیر شهری عدم مراجعه مالک برخی املاک موجود در طرح تعریض بلوار بهاران به شهرداری فردیس را مانع تملک توسط شهرداری عنوان کرد و ادامه داد: علیرغم اخطارها، مالک هنوز مراجعه نکرده و باید روال قانونی در این خصوص طی شود. در صورت عدم مراجعه مالک اینگونه املاک، با توجه به ضرورت اجرای طرح، با دستور دادستان ملک مورد نظر، طبق نظر کارشناس دادگستری قیمت گذاری می‌شود و با پرداخت مبلغ توسط شهرداری به صندوق دادگستری، نسبت به تعریض ملک اقدام می‌شود. اگرچه مدت کوتاه سرپرستی برای اجرای همه تملکات کافی نیست اما تلاش می‌کنیم برخی تملکات در نقاط حساس را به نتیجه برسانیم.
معابر شهرک ناز تا یکماه دیگر آسفالت می‌شود
وی در خصوص آسفالت معابر شهرک ناز، گفت: زیرسازی خیابان های شهرک ناز تقریبا انجام شده، با برگزاری مناقصات و انتخاب پیمانکار، نسبت به آسفالت معابر این منطقه اقدام می شود و قول می دهم تا یک ماه آینده، آسفالت معابر شهرک ناز انجام شود. امیری در مورد پروژه های عمرانی شهری، افزود: پروژه هایی که مدیران و شهرداران سابق در خصوص اجرای آن اقدام کردند از جمله بلوار کشتارگاه، جاده کیاتل و غیره فعال هستند که بودجه سال جدید هم به این پروژه‌ها تزریق می‌شود.
در فردیس برج سازی بدون مجوز شهرداری نداریم
وی جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز را از اولویت های شهرداری عنوان کرد و افزود: ساخت و ساز غیرمجاز مشکلاتی از جمله عدم استحکام بنا، عدم تامین پارکینگ و غیره را به همراه دارد و تضییع اموال مردم و حقوق آیندگان است که ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز من است و به جدیت در خصوص جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز اقدام می کنیم. ضمن اینکه برج سازی و تراکم‌ بر اساس طرح تفصیلی در مناطق کم جمعیت تر اقدام می شود و برج سازی بدون مجوز شهرداری نداریم.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود