19 اسفند 1400
شماره خبر: 264866

برگزاری طرح ملی کتابخانه گردی در کتابخانه عمومی شهدای گلسار

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری



طرح ملی کتابخانه گردی در کتابخانه عمومی شهدای گلسار به مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود.
همزمان با سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور طرح ملی کتابخانه گردی با جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهر گلسار و شهر جدید هشتگرد با حضور شیرمحمدی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساوجبلاغ ، مهندس مهرانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر ، دکتر عسگری البرز پژوه ، مؤلف کتاب و عضو انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ،کوه فلاح مسئول فرهنگی و اجتماعی شهرداری و عضو انجمن کتابخانه های عمومی شهر ، نمایندگان و عضو انجمن کتابخانه های عمومی شهر جدید هشتگرد ، تعدادی از ادبا ، نوسیندگان و شعرای شهرستان و شهر گلسار در محل کتابخانه عمومی شهدای شهر گلسار برگزار گردید .
در ابتدای جلسه مهندس مهرانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر ضمن خیر مقدم ، تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از کتابخانه های عمومی بابت بهره برداری از کتابخانه های عمومی شهدای شهر گلسار در سخنانی بیان داشت : امیدوارم با تلاش و همت شما بزرگواران ، عزیزان کتاب دوست ، فرهنگ دوست ، اهل قلم و اهل مطالعه موجبات این کار را فراهم نماییم که کتاب و کتابخوانی در شهر گلسار رونق بیشتر پیدا کند و مکان تخصیص یافته برای این امر بتواند برای آگاهی بخشیدن به مردم مؤثر باشد . وی افزود: اگر قرار است اعیاد شعبانیه و برنامه های فرهنگی و مذهبی را به درستی بر آن ها تجلی ببخشیم و کارهای فرهنگی انجام دهیم لازمه آن آگاهی و درک درست از آن است که به کمک شما عزیزان موجبات این امر فراهم گردد که مردم ما با یک اندیشه آگاه و با یک فضای فرهنگی بتوانند ارتباط مؤثرتری را ایجاد نمایند .
شیر محمدی رئییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساوجبلاغ نیز ضمن تقدیر از حضور حاضرین در این مراسم و تبریک اعیاد شعبانیه در سخنانی بیان داشت : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ هجدهمین سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور می باشد که این نهاد در سال ۱۳۸۳ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جدا و به عنوان یک نهاد مستقل غیر دولتی مشغول به فعالیت گردید . وی افزود: این جلسه به عنوان آخرین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهر گلسار و شهر جدید هشتگرد در سال جاری می باشد که با خضور اعضا و نویسندگان برگزار گردیده است . شیر محمدی تصریح کرد: کتابخانه عمومی شهدای شهر گلسار در کمتر از یک ماه و همزمان با ایام ا... دهه فجر مورد بهره برداری قرار گرفت و نهاد کتابخانه ها همه ساله در ۱۷ اسفند ماه نسبت به اجرای طرح ملی کتابخانه گردی در کتابخانه های جدیدالتأسیس اقدام می نماید و جهت گرامیداشت این روز از نویسندگان و شاعران شهر دعوت می نماید و از فرهیختگان تجلیل به عمل می آید . شیر محمدی اظهار داشت : برای رونق بیشتر کتابخانه خواستار این هستیم که نویسندگان ، شعرا و اهالی قلم شهر گلسار فعالیت خودشان را در این کتابخانه بیشتر نمایند و ما نیز در این امر یار و یاور این عزیزان هستیم و در راستای رشد و رونق این مکان از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد و امیدوارم این جلسه آغازی باشد بر فعالیت های رونمایی از کتاب ، جمع خوانی ها ، نشست های کتابخوانی و آنچه که مشهود است در گذشت کمتر از یک ماه از بهره برداری از کتابخانه ۷۰ نفر از شهروندان عضو گردیدند که این باعث خوشحالی است . رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساوجبلاغ عنوان کرد به مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور از تاریخ ۱۷ الی ۱۹ اسفند عضویت در تمامی کتابخانه های شهرستان به صورت رایگان می باشد .
کوه فلاح مسئول واحد فرهنگی و عضو انجمن کتابخانه های عمومی شهر نیز ضمن خیر مقدم در سخنانی از زحمات اسدی رئیس اسبق و شیر محمدی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان در خصوص بهره برداری از کتابخانه های عمومی شهدای گلسار تقدیر و در خصوص اقدامات انجام گرفته از سوی مجموعه مدیریت شهری در تشکیل این مکان مطالبی را بیان نمود .
در این جلسه حاضرین به بیان نقطه نظرات پرداختند و از شعرای شهر گلسار نیز قطعه شعری را سرودند و در ادامه مصوباتی نیز اتخاذ گردید
از دیگر برنامه های این مراسم : تجلیل از تعدادی از برگزیدگان اختتامیه مسابقه کتابخوانی «از چیزی نمی ترسیدم » که به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی به صورت کشوری برگزار و از شهرستان ساوجبلاغ ۳۵۰۰ نفر شرکت نمودند ، تقدیم حکم عضویت جدید اعضای انجمن ، رونمایی و جشن امضا از کتاب مجموعه شعر « از صفر تا صد » توسط فاطمه سلطانیان نویسنده و شاعر گلساری که در این مراسم سلطانیان این کتاب را تقدیم روح پر فتوح سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی نمود ، بازدید اعضای حاضر از کتابخانه و در پایان نیز تعداد ۵۰۰۰ جلد کتاب توسط مجموعه مدیریت شهری به کتابخانه عمومی تحویل گردید .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود