19 خرداد 1392
شماره خبر: 26641

اعتبارات استانی کرج نيازمند تحول جدي

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اعتبارات استانی کرج نيازمند تحول جدي


سپیدارآنلاین: معاون اداری مالی شهرداری کرج با اشاره به تعریف اعتبارات و بودجه های استانی عنوان کرد: اعتبارات استانی کرج در سایه ارتقاء ساختارهای اداری و تبدیل شدن به استان نيازمند تحول جدي است.
محمدرضا رضاپور با اشاره به موضوع مهم تفکیک ساختاری غرب استان تهران، و تبدیل آن به استان البرز گفت: این تغییر ساختاری باید زمینه ساز رشد و تحول همه جانبه این استان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، زیرساختی، خدماتی و ... شود. وی، وضعیت کرج پس از تغییر و تحولات ساختاری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: پیش از این تصمیمات مهم و مرتبط با تخصیص بودجه ها و اعتبارات استانی برای کرج، تحت تاثیر تصمیمات و سیاست گذاری های استان تهران اخذ می شد که این امر خود، بروز خلاء ها و کمبودهایی در این کلانشهر را در زمینه های مختلف به ویژه عمران شهری موجب می شد. این مسئول با اشاره به آمارهای موجود مبنی بر تمرکز بالای جمعیت در شهرها، با اذعان بر اینکه، توسعه شتابان شهرنشینی، دولت ها و دستگاه های خدمات رسان شهری را برای اداره شهرها با چالش های تازه ای روبه رو کرده است، گفت: تحت تاثیر افزایش جمعیت شهری و با توجه به اهمیت ارائه خدمات شهری متناسب با نیاز جمعیت ساکن در شهرها، مدیریت عقلائی و کارآمد بر شهرها از مهم ترین مسائل مطرح شده قلمداد شد و شهرداری ها نیز بر این اساس نسبت به فراهم آوردن شرایطی ایده آل برای زندگی شهروندی اقدام کردند. وی شهرداری را دستگاهی درآمد – هزینه خواند و ادامه داد: با توجه به اینکه، هزینه کردن در شهرداری ها بر اساس درآمدهای موجود از جمله درآمدهای ناشی از عوارض شهری و صدور پروانه های ساختمانی به عنوان درآمد های ناپایدار، امکان پذیر می شود، نیاز است درآمدهای مشخص و پایداری برای این مجموعه تعریف شود که منابع درآمدی مبنی بر اعتبارات دولتی و استانی نمونه ای از این درآمدها تلقی می شود و این مهم باید در سایه استان شدن و خروج تصمیم گیری ها از سوی استان تهران به نحو مطلوب تری برای البرز و به تبع آن کرج محقق شود. رضاپور، اداره امور شهرها در همه عرصه های حیات اعم از عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، زیرساختی و... را تابع برنامه ریزی و صرف هزینه های کافی و جامع به منظور متحول کردن این عرصه ها به صورت مثبت و مطلوب دانست و افزود: در چنین شرایطی جمعیت شهرنشین توقعات جدیدی از دستگاه های خدمت رسان اعم از دولت و شهرداری دارند، از این رو اداره جامعه شهری با ابزار و شیوه های سنتی و صرف درآمد های محدود امکان پذیر نیست.
کرج نیازمند حمایت دولت است
وی با عنوان اینکه، کرج نیازمند حمایت های دولت است، بیان کرد: بکارگیری رویکردهای ویژه، کارآمد و متناسب با نیازهای جامعه شهری بامحور رفع مشکلات شهری و تامین رفاه و آسایش زندگی شهروندی نیاز کرج به حمایت دولت در زمینه های مختلف را دو چندان می کند. رضاپور افزود: این

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود