24 اسفند 1390
شماره خبر: 5779

نیاز مدیریت شهری اصلاح قوانین است/ شهرداری کرج از اعتبارات دستگاه های دولتی سهمی ندارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نیاز مدیریت شهری اصلاح قوانین است/ شهرداری کرج از اعتبارات دستگاه های دولتی سهمی ندارد

سپیدار آنلاین: شهردار کلانشهر کرج با اشاره به اینکه قوانین موجود پاسخگوی مشکلات موجود نیست، گفت: در واقع مدیریت شهری نیازمند اصلاح قوانین است.
سید علی آقازاده در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج اظهار داشت: قانون شهرداری برای 50 سال گذشته است و با توجه به مشکلات کنونی در بخش مدیریت شهری، دیگر این قوانین پاسخگوی نیازهای موجود نیست و باید قوانین اصلاح شود. وی افزود: در قانون شهرداریها اگر ساخت و ساز غیرمجاز به عنوان جرم اعلام شود، شهرداری به صورت قاطع با آن برخورد می کند، در این زمینه یکی از نیازهای مدیریت شهری در حال حاضر تغییر قانون و به روز کردن قوانین برای رفع نیازهای مردم است.
رشد و توسعه ساخت و ساز در کلانشهر کرج
آقازاده ادامه داد: طی 23 سال گذشته شاهد رشد و توسعه ساخت و ساز در کلانشهر کرج بودیم. شهردار کلانشهر کرج با اشاره به افزایش دو برابری جمعیت طی دو دهه گذشته در کرج یادآور شد: در این زمینه باید زیرساخت های مدیریت شهری نیز همزمان با افزایش جمعیت به روز شود.
انجام روزانه 300 هزار سفر بین شهری
این مسئول اعلام کرد: در حال حاضر روزانه 300 هزار سفر بین کرج و تهران شکل می گیرد و این امر اتوبان تهران – کرج را از رویکرد اتوبان خارج و به معبر درون شهری تبدیل کرده است.
این مسئول اضافه کرد: طبق بررسی ها مشخص شده است که اتوبان تهران – کرج پر ترافیک ترین محور کشور است و رفع مشکلات کلانشهر کرج در بخش مدیریت شهری بدون حمایت های جدی دولت میسر نیست.
شهرداری کرج از اعتبارات دستگاه های دولتی سهمی ندارد
آقازاده اظهار داشت: هم اکنون برخی از مراکز استانها در بخش مدیریت شهری از اعتبارات قابل توجه دستگاه های دولتی برخوردار هستند و این درحالیست که این مهم آن چنان در کرج مطلوب نیست. شهردار کلانشهر کرج افزود: در این زمینه استاندار البرز و اعضای شورای اسلامی شهر توجه ویژه ای به مشکلات مجموعه مدیریت شهری دارند اما باید این میزان از سوی دیگر دستگاه ها نیز افزایش یابد.
سکونت 90 درصد جمعیت استان البرز در کرج
وی اعلام کرد: شهرداری کرج درخواست دارد تا با توجه به اینکه 90 درصد از جمعیت استان البرز در این کلانشهر زندگی می کنند و شهرداری به آنها خدمات ارائه می دهد، از اعتبارات دولتی نیز بهره مند شود. این مسئول با اشاره به تصویب بودجه سال آینده شهرداری در شورا اعلام کرد: طی سه سال گذشته بودجه شهرداری کرج از رشد دو برابری برخوردار بوده است اما این میزان بودجه به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای شهر و شهروندان نیست بلکه باید فکری اساسی در این زمینه شود.
شهرداری به تنهایی قادر به اداره شهر نیست
آقازاده گفت: هم اکنون حداقل تاسیسات شهری در کرج وجود دارد و با توجه به سرعت رشد جمعیت مدیریت شهری به تنهایی قادر به هماهنگ شدن و ارائه خدمات به روز مطابق رشد جمعیت نیست و سایر دستگاه ها باید شهرداری را کمک کنند. وی اظهار داشت: مدیریت شهری در تلاش است تا شهر را از این وضعیت خارج کند اما این مهم نیازمند حمایت های ملی است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود