5 تیر 1402
شماره خبر: 287482

مافیای بهره مندی از سود کلان بازیافت، با مصاحبه و اقدامات موقت حل نمی شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری



رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر کرج گفت: آقای شهردار به معاونت خدمات شهری خود بفرمایید که مافیای بهره مندی از سود کلان بازیافت، تغییر مبانی تفکیک و علل شیوع کودک کار، با مصاحبه، تیتر خبری یا اقدامات موقت حل نخواهد شد.
جواد چپردار در نطق پیش از دستور یکصد و چهاردهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج اظهارداشت: بیش از دو ماه از تذکر من در خصوص دانشگاه علمی کاربردی و مکاتبه رئیس شورا با شهردار در تاریخ ۳۱ فروردین سال جاری می گذرد که مبنای این تذکر از باب تجربه آکادمیک و تحقیقاتی بوده است. وی افزود: پاسخ نداده ی مدیریت شهری به سوالات مطروحه چند وجه محتمل بیشتر ندارد؛ اول اینکه شهردار شناخت، برنامه و دغدغه تخصص کاربردی در مدیریت شهری را نداشته باشد یا ممیزی و سامان این حوزه و بهره مندی از تخصص و کارآمدی در انتصاب مدیران، منافع برخی در مدیریت های رانتی و استمرار شایسته ناگزینی را برهم می زند. رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: شاید هم پیگیری ترک فعل مدیران که در همه حوزه ها ضرورت دارد، برای مدیریت شهری و شهردار مصلحت نباشد. وی بیان کرد:طبق گزارش و اطلاع موثق و مستند، ریاست دانشگاه پاسخ مبسوط به تذکر شورای اسلامی شهر را در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه به شهردار ارسال کرده است ولیکن تعلل در پاسخ نهایی شهردار به شورای شهر به هیچ وجه قابل قبول نیست. چپردار اذعان کرد: آقای رئیس، اگر از حقوق نظارتی و تکالیف مقرر شورا در تذکرات صیانت نمی شود، بفرمایید طریق دیگری را روی میزمان بگذاریم که منتج به پاسخ یا اقدام لازم شود. سوالات من در تکمیل اساسنامه، ترکیب هیئت امنا، توافق در آموزش کارکنان، جابجایی ردیف بودجه، ارقام مالی و ساختمان نیمه کاره دانشگاه علمی کاربردی شهرداری آنقدر مهم است که از اصلاح و ممیزی آن نخواهم گذشت. وی مطرح کرد: آقای شهردار طی مکاتباتی به سرپرست فرمانداری کرج، دو موضوع مهم در حوزه پسماند را ارسال کرده ایم که موضوع اول در حوزه کودک کار، کولبری و چرخ دستی و ارتباط آن با تفکیک ناکارآمد زباله های شهری است. حواسمان باشد بخشی از این چالش در بطن مدیریت شهری و پیمانکاری تفکیک است که ما در شورای شهر و سازمان پسماند برای آن برنامه اجرایی و آمادگی اقدام داریم.
طرح ها و قول های بی اثر، معضل کودک کار را حل نمی کند
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر کرج افزود: اما بخش اصلی آن در مقوله امنیت اجتماعی است که نیاز به صورتجلسه توافقات و تعهدات دستگاه های انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی در مشارکت با مدیریت شهری را دارد. آقای شهردار به معاونت خدمات شهری خود بفرمایید که مافیای بهره مندی از سود کلان بازیافت، تغییر مبانی تفکیک و علل شیوع کودک کار، با مصاحبه، تیتر خبری یا اقدامات موقت حل نخواهد شد. به گفته چپردار، تجدیدنظر در فعالیت پیمانکاری تفکیک، تشویق شهروندان به بازیافت زباله از منازل و ممنوعیت فعالیت کولبری، چرخ دستی یا همان مقوله کودک کار نیاز به برنامه، توافقات و اقدامات مشترک با نهادهای متولی دارد؛ طرح ها و قول های بی اثر، اقدامات بدون پشتوانه علمی، اجرایی و عملی، محلل این چالش نیست. آثار اجرای ناقص طرح جمع آوری سطل های زباله منازل و نارضایتی مردم باید ما را در انجام تکالیف، اظهارنظر و دقت در اقدامات دقیق تر کرده باشد. وی با بیان اینکه تذکر من به شهردار و معاونت خدمات شهری در خصوص هماهنگی بیشتر با کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و طرح برنامه، اقدام و گفتمان واحد است، خاطرنشان کرد: موضوع دوم در مکاتبات مطروحه، ساماندهی پسماند عفونی است که دانشگاه علوم پزشکی باید در ساماندهی و الزام بیمارستان ها، درمانگاه ها، مطب های پزشکی، دامپزشکی، آزمایشگاه ها و کلنیک های درمانی به رعایت قانون، توافق و مدیریت شهری نیز تحقق نهایی این مهم را پیگیری کند. رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: سازمان پسماند در جمع آوری زباله های عفونی به دنبال درآمد یا تامین منابع مالی برای شهرداری نیست، بلکه سلامت مردم و ممانعت از شیوع بیماری ها اولویت ماست و در این خصوص هر درخواست، نظریه یا بخشنامه ای که الزام به اتوکلاو را بی خطر سازی یا عاری از عفونت مطلق تلقی یا پسماند عفونی اماکن فوق الذکر را زباله شهری قلمداد کند، مورد پذیرش کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نیست و همکاران من در شورای اسلامی شهر نیز به این تصمیم اعتماد و تاکید دارند. چپردار تاکید کرد: البته تشریح برنامه کمپوست، معایب کارخانه زباله سوز، نقض بخشنامه سگ های بلاصاحب، پیشگیری آلایندگی و کنترل انتقال بیماری ها که در جلسات غیر علنی و امنای مرکز پژوهش ها، تذکرات مقدماتی آن را داده ام، بماند برای وقت دیگری که مبسوط و مستند به انضمام پشتوانه های علمی از همین تریبون به اطلاع مردم شریف این شهر برسانم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود