26 آذر 1390
شماره خبر: 2975

تعامل شهرداری در استمرار روند کاری نیروگاه قائم مطلوب است/تولید برق شاخصه مهم توسعه کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 تعامل شهرداری در استمرار روند کاری نیروگاه قائم مطلوب است/تولید برق شاخصه مهم توسعه کشور

سپیدار آنلاین: استاندار البرز با بیان اینکه تولید برق یکی از شاخصه های مهم توسعه هر کشور است،از تعامل مطلوب شهرداری منطقه 3 در راستای استمرار روند کاری نیروگاه منتظر قائم فردیس تقدیر کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ، عیسی فرهادی در بازدید از نیروگاه منتظر قائم فردیس كرج افزود: این بازدید به منظور بررسی وضعیت زیست محیطی نیروگاه ، شیوه مصرف گاز و مازوت و چگونگی استفاده از ظرفیت نیروگاه و موارد مربوط انجام شد که در این زمینه سرکشی از سایر مراکز نیز در دستور کار قرار دارد. وی اظهار داشت: این نیروگاه در بخش مسایل زیست محیطی نسبت به سال گذشته تغییرات بسیار جدی داشته است اما باید تلاش شود تا در این نیروگاه گاز جایگزین مازوت شود. فرهادی با اشاره به کاهش مشکلات زیست محیطی در نیمه اول سال نسبت به نیمه دوم عنوان کرد: در شش ماه اول سال به دلیل کاهش مصارف خانگی مشكل زیست محیطی کمتری وجود دارد و این امر امکان تزریق گاز به نیروگاه برای تامین سوخت مورد نیاز را بیشتر می کند و بی شک این امر موجب کاهش مشکلات زیست محیطی می شود.
استاندار البرز افزود: نیروگاه منتظر قائم فردیس از نیروگاههای قدیمی کشور با 40 سال سابقه است که هم اکنون قسمت های تولید آن در حال بازسازی است و همه ساله بخشی از واحدهای آن به لحاظ فنی به روز می شود تا شاهد تولید برق بیشتری باشیم. فرهادی بیان كرد:در گذشته هفت هزار مگاوات برق در كشور تولید و مصرف می شد و این میزان در حال حاضر به 57 هزار مگاوات رسیده و این امر حاكی از زیرساختهایی است كه در كشور بعد از انقلاب بدست آمده است. استاندار البرز افزود: همه مسئولان باید در راستای تقویت این نیروگاه همکاری کنند و در این راستا تعامل شهرداری منطقه 3 کرج و محیط زیست استان البرز در استمرار روند کاری این مرکز قابل تقدیر و مطلوب است. وی در پایان یادآورشد: این ظرفیت ها باید هرچه بیشتر در كشور افزایش پیدا كند چرا كه برق یكی از شاخصه های مهم توسعه كشور است كه باید با برنامه ریزی صحیح و بر اساس نیاز در این مسیر گام برداشت.


ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود