7 آبان 1403
شماره خبر: 313020

ماشین‌آلات سازمان مدیریت پسماند به سامانه هوشمند AVL مجهز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ماشین‌آلات سازمان مدیریت پسماند به سامانه هوشمند AVL مجهز شد


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از راه‌اندازی سامانه مکان‌یاب خودرو به منظور پایش و رصد لحظه‌ای ماشین‌آلات خبر داد و گفت: در فازهای آینده این طرح، دیگر ماشین‌آلات مرتبط با خدمات شهری از جمله ناوگان رفت‌وروب و ماشین‌آلات حمل خاک و نخاله نیز به این سامانه متصل خواهد شد.
محمدرضا قربانی اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهری یکی از اولویت‌های اصلی سازمان، ایجاد نظارت دقیق و هوشمند بر فعالیت ناوگان سبک و سنگین پسماند بوده است و این سامانه امکان رصد لحظه‌ای و نظارت بر عملکرد ماشین‌آلاتی که در فعالیت‌های روزمره شهری، مدیریت بحران و حوادث طبیعی نقش دارند را فراهم می‌کند و می‌تواند به افزایش امنیت و بهره‌وری این ماشین‌آلات کمک کند.
وی افزود: به منظور تحقق این هدف و با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج (فاوا)، سامانه AVL در فاز نخست خود با نصب GPS بر روی بیش از ۸۰ دستگاه از ماشین‌آلات پسماند آغاز به کار کرده است. رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خاطرنشان کرد: این سامانه امکان کنترل و نظارت بر ساعت آغاز و پایان فعالیت، میزان پیمایش و عملکرد این ماشین‌آلات را به‌صورت مستمر فراهم و به نوعی مدیریت هوشمند ناوگان در سطح شهر را میسر می‌کند. قربانی اضافه کرد: در فازهای آینده این طرح، دیگر ماشین‌آلات مرتبط با خدمات شهری از جمله ناوگان رفت و روب و ماشین‌آلات حمل خاک و نخاله نیز به این سامانه متصل خواهد شد. وی از تجهیز و آماده‌سازی یک فضای مانیتورینگ مناسب و پیشرفته برای اتاق AVL خبر داد و گفت: با استفاده از امکانات جدید، امکان رصد برخط و بررسی لحظه‌ای فعالیت‌های ناوگان سازمان برای کارشناسان فراهم می‌شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود