7 آبان 1403
شماره خبر: 313044

گسترش ترافیک با احداث پیاده‌راه ‌خیابان دانشکده شاهد‌ کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری



عضو شورای شهر کرج گفت: پیوست اجتماعی مانند پیوست زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و یکی از نمودهای آن را امروز در پروژه احداث پیاده‌راه در خیابان دانشکده شاهد هستیم که به گسترش ترافیک و سردرگمی مردم منجر شد.
مریم قهرمانی صارم تاکید کرد: پیوست اجتماعی مانند پیوست زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. قهرمانی اضافه کرد: توجه به پیوست‌های اجتماعی و همچنین اطلاع‌رسانی مناسب به مردم همزمان با اجرای پروژه‌های عمرانی یکی از نمودهای احترام به حقوق شهروندان است.وی اضافه کرد: باید پیش از اجرای این گونه اقدامات شهروندان را از طریق اطلاع‌رسانی مناسب، نصب بنر و بیلبورد و تعیین مسیرهای جایگزین آماده کنیم تا هنگام اجرا به مشکل برنخوریم.این مسئول، همزمانی اجرای سه پروژه عمرانی در یک محدوده از شهر کرج را نیز مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر همزمانی سه پروژه، ترافیک سنگینی را در مرکز شهر به وجود آورده که برای شهروندان دردسرهایی را ایجاد کرده است.قهرمانی این پروژه‌ها را شامل بلوار موذن، میدان جمهوری و فلکه اول رجایی‌شهر عنوان کرد و ادامه داد: فاصله بین کارگاه عمرانی پروژه دانشگاه – بلوار موذن تا میدان جمهوری کمتر از دو کیلومتر است که این فاصله اندک با هیچ دستورالعمل و قاعده‌ای همخوان نیست. از سوی دیگر این پروژه‌ها با فلکه اول رجایی‌شهر تداخل دارد. به این معنا که ساکنان رجایی‌شهر، بلوار موذن و ملاصدرا حتی امکان خروج از ترافیک ناشی از اجرای این طرح‌ها را نداشتند.عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه عدم توجه به این موضوعات ما را با التهاب و بحران ترافیکی روبرو می‌کند، یادآور شد: البته خوشبختانه این قول داده شده که پروژه شهدای غزه یعنی بلوار موذن تا دی‌ماه ساماندهی شود؛ ضمن اینکه در حال حاضر مسیرهای دسترسی این طرح آزاد شده. همچنین مقرر شده است پروژه رجایی‌شهر نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.
به گفته قهرمانی، در خصوص پروژه جمهوری قولی به ما داده نشده که امیدواریم این طرح نیز در اسرع وقت تکمیل شده و در اختیار شهروندان قرار گیرد.وی تصریح کرد: با این همه امیدواریم از این دست اقدامات همزمان کمتر در سطح شهر انجام شود و مبانی احترام به حقوق شهروندان را در اجرای پروژه‌ها در نظر بگیریم چرا که ترافیک از جمله موضوعاتی است که به طور مستقیم با اعصاب و روان مردم مرتبط بوده و اختلال در آن به شرایط اجتماعی و رفتاری جامعه نیز تسری پیدا می‌کند.

منبع تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود