9 مرداد 1392
شماره خبر: 43582

گلهای فیلا بلوار دانش و ورودی اتوبان را زینت بخشید

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

گلهای فیلا بلوار دانش و ورودی اتوبان را زینت بخشید


مسئول فضای سبز منطقه 4 شهرداری کرج از تکثیر و کاشت گل فیلا در بلوار دانش و شیب سردخانه در محل راستگرد ورودی اتوبان خبرداد.
وحید اسماعیل نیا در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با بیان این مطلب افزود: گل فیلا در شرایط آفتابی و نیمه سایه به نحو مطلوبی رشد می کند و دارای گل های ریز و سفید رنگ است.
وی در توضیح برخی از ویژگی های این گل، عنوان کرد: این گل جاذب گونه هایی از پروانه ها و زنبور عسل می باشد. این مسئول با بیان اینکه، ساقه، برگ و ریشه گل فیلا در سرمای زیر صفر درجه خشک می شود، خاطرنشان کرد: ساقه و برگه ها خشک در سال آینده مجدد به رشد خود ادامه می دهد و این مهم از جمله شاخص های بارز و مثبت این گیاه است. اسماعیل نیا اظهارداشت: این گیاه گل دهنده و سفید رنگ طی مدت زمان 9 ماه یک و نیم سانتی متر در سطح کاشته شده گسترده می شود. وی عنوان کرد: گل " فیلا " نیاز به آبی پایین تر از میزان آب مورد نیاز آبدهی چمن دارد و مانند چمن نیز مقاوم است، ضمن آنکه، میزان پوشانندگی این مهم از چمن بیشتر می باشد.
ضرورت آموزش و فرهنگ سازی حفظ و نگهداری فضای سبز
مسئول فضای سبز منطقه 4 شهرداری کرج در ادامه با تاکید بر ضرورت آموزش و فرهنگ سازی حفظ و نگهداری فضای سبز، گفت: سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص از اولویت هایی است که به جد از سوی مدیریت شهری و سازمان پارکها و فضای سبز به

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود