20 بهمن 1390
شماره خبر: 4847

مدیریت شهری کرج بسترهای حمل و نقل شهری را فراهم کرده است/عبور 120 هزار خودرو از اتوبان تهران- کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 مدیریت شهری کرج بسترهای حمل و نقل شهری را فراهم کرده است/عبور 120 هزار خودرو از اتوبان تهران- کرج

سپیدار آنلاین: وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: مدیریت شهری کرج اعم از شورای شهر و شهرداری بسترهای مناسبی برای حمل و نقل شهری فراهم کرده اند.
به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علی نیکزاد در آیین افتتاح پل بصیرت با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد تقاطع های غیرهمسطح در کرج گفت: احداث این تقاطع ها نقش بسزایی در صرفه جویی زمان و به حداقل رساندن حجم ترافیک ایفا می کند. وی عنوان کرد: اجرای این پروژه ها همچنین باعث به حداقل رساندن هزینه سوخت می شود. نیکزاد با بیان اینکه، کاهش بار ترافیکی زمینه های ارتباطات را به سهولت و آسانی میسر می کند، بیان کرد: این مهم آثار اجتماعی و روانی مطلوبی نیز دارد.
این مسئول در خصوص میزان اعتبار صرف شده برای اجرای پروژه عمرانی ترافیکی پل بصیرت گفت: این پل با صرف هزینه 80 میلیارد ریال تکمیل و بهره برداری شد.
افتتاح پل بصیرت 120 روز زودتر از موعد مقرر
نیکزاد با اشاره به بهره برداری پل بصیرت 120 روز زودتر از زمان مقرر، اظهارداشت: به صورت روال پروژه های عمرانی بنا به جود شرایط مختلف با تاخیر تکمیل و بهره برداری می شود این در حالیست که پل بصیرت با تلاش و جدیت مدیریت شهری کرج 120 روز زوردتر از موعد مقرر به بهره برداری رسید. وزیر راه و شهر سازی عنوان کرد: این اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج اقدامی ارزشی و مهم است که می تواند الگوی مناسبی برای سایر پروژه ها باشد.
عبور 120 هزار خودرو از اتوبان تهران کرج
نیکزاد در ادامه با اشاره به موقعیت استراتژیکی اتوبان تهران کرج گفت: به لحاظ جغرافیایی این اتوبان از مهمترین راه های مواصلاتی کشور است. وی با اشاره به عبور وسایل نقلیه 13 استان کشور از این اتوبان افزود: با توجه به آمارهای موجود بطور شبانه 120 هزار خودرو از این اتوبان عبور می کند. این مسئول ادامه داد: این در حالیست که از اتوبان تهران - قم 70 هزار وسیله نقلیه در شبانه روز تردد می کنند. نیکزار اذعان داشت: با توجه به آمار حمل و نقل وسایل نقلیه از اتوبان کرج تهران این اتوبان بالاترین ترافیک شبانه روز را به خود اختصاص داده است. وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این مهم حاکی از این است که بار ترافیکی در این اتوبان بر دوش کلانشهر کرج می باشد. نیکزاد عنوان کرد: با احداث و بهره برداری از پل بصیرت بار ترافیکی این مسیر به نحو قابل توجهی کاهش می یابد.
تکمیل کمربندی شهید همت از اتوبان کرج
وزیر راه و شهرسازی در رابطه با تکمیل حلقه شهید همت از اتوبان کرج گفت: در تکمیل حلقه شهید همت از اتوبان کرج، مسیر عبوری به صورت حلقه جنونی به اتوبان وصل می شود.
نیکزاد با بیان اینکه، مسیر اجرایی این کمربندی تا قبل از پادگان به اتمام رسیده است، گفت: پس از اتمام اقدامات عمرانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تا خرداد ماه سال آینده این مسیر تحت پوشش آسفالت قرار می گیرد. وی افزود: بنا به برنامه ریزی های انجام شده توسط شورای عالی شهر سازی، شورای شهر و شهرداری کرج و فرماندار این کلانشهر، کمربندی جنوبی از زمین های دولتی عبور می کند تنها در مسیرهایی که ناچار به تملک زمین های خصوصی هستیم این اقدام از طریق مدیریت شهری انجام می شود.
این مسئول درخصوص کمربندی شمالی اتوبان شهید همت بیان کرد: این کمربندی با مشارکت بخش خصوصی تحت عنوان آزاد راه شمالی ایجاد می شود.
وجود سه نقطه جمعیتی مسکن مهر در کرج
وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود سه نقطه جمعیتی مسکن مهر در کرج اظهارداشت: در حال حاضر 55 هزار مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد در حال ساخت است. نیکزاد در ادامه اظهار امیدواری کرد: پیش از شروع سال جدید مسکن چهار هزار خانوار به مالکان مسکن مهر تحویل داده شود. وی با اشاره به دو پروژه مسکن مهر در شهرک ابریشم و ماهدشت عنوان کرد: در حال حاضر شش هزار و 600 واحد مسکونی در این شهرک در حال ساخت است. این مسئول ادامه داد: در ماهدشت نیز 11 هزار و 600 واحد مسکونی مسکن مهر در حال ساخت است ضمن آنکه برخی از مالکان نیز در این واحدهای مسکونی ساکن شده اند. نیکزاد با مثبت ارزیابی کردن پروژه مسکن مهر در ماهدشت، گفت: با ایجاد تاسیسات زیرساختی از جمله خدمات مصرفی مانند آب و برق و فاضلاب مشکلی در خصوص خدمات دهی به ساکنان وجود ندارد. وی تاکید کرد: در سال 91 هیچ مشکلی به لحاظ اختصاص واحد های مسکونی در قالب مسکن مهر به متقاضیان وجود ندارد و متقاضیان واجد شرایط می توانند در سه نقطه جمعیتی شهرک ابریشم، ماهدشت و هشتگرد نسبت به دریافت این واحد ها اقدام کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود