4 اسفند 1390
شماره خبر: 5115

بازسازی شهر بازی پارک شهید چمران با اخذ تاییدیه استاندارد های ملی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 بازسازی شهر بازی پارک شهید چمران با اخذ تاییدیه استاندارد های ملی

سپیدار آنلاین: شهر بازی پارک شهید چمران کرج به عنوان اولین پارک دارنده تاییدیه استانداردهای ملی بازسازی می شود.
به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، کلانشهر کرج بیش از دو میلیون نفر است. بی شک بخش اعظمی از این جمعیت را کودکان، نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند. نیاز این قشر به تفریحات سالم امری غیرقابل اجتناب است. هیجان حضور همگان از کودک، جوان ونوجوانان تا افراد مسن و پیر در تفریگاه ها را به راحتی می توان در انتهایی ترین طبقات برج های بلند قد و شکیلی که به مجموعه داشتنی های شهرمان اضافه می شوند، دید. بعضی برج های کرج امروز به محل خندیدن، شاد شدن و فرو ریختن هیجان ها منتهی می شوند. صدای شادی کودکان و هیجان بزرگترها از بازی های کامپیوتری در محیطی بسته خود انگیزه ای است برای گذراندن لحظه ای شادی.
" شهر کرج یک پارک بزرگ و با امکانات ندارد.... " این را مردم کرج می گویند. همه کرجی ها نشانی پارک بزرگ شهید چمران را می دانند، پارکی بزرگ که اتفاقا شهربازی هم دارد.
این پارک چندین سال است که شاهد فریادهای شاد کودکانی است که شادیشان با کوچکی و بزرگی پارک، فرسودگی و نوئی پارک کم و زیاد نمی شود و البته باز دلشان پیش پارک ارم و شهر بازی می ماند. از تولد استان البرز در دل کرج دو سال می گذرد و این دوران بی اغراق شاهد تحولات بسیاری در ساختار شهری و در همه زمینه ها بودیم و به انتظار اجرایی شدن وعده های بزرگتری هم هستیم. انتظار بازسازی پارک شهید چمران انتظار شیرینی است که مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج وعده اش را داده است.
بازسازی پارک 30 ساله شهید چمران
از عمر بعضی قسمت های پارک شهید چمران 30 سال می گذرد. چهره اش قدیمی و شهربازی اش مستهلک شده است. آنقدر فرسوده است که انگیزه خانواده ها را برای حضور در فضایش ایجاد نمی کند و کودکان مجبورند رفتن به فضای ایستای محوطه های بازی برج ها را به بودن در این پارک ترجیج دهند و از تاب و ترن هوایی و تونل وحشت دل بِکنند. اما عباس زارع، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج از بازسازی پارک شهید چمران خبرداده است. به گفته وی، این پارک مدت ها است که مستهلک و قدیمی شده است و نیاز به ساماندهی و بازسازی اساسی دارد. این مسئول می گوید: بزرگترین پروژه سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج، بازسازی پارک چمران است. زارع خاطرنشان کرد: پارک چمران اولین پارک کشور است که شهربازی آن با استانداردهای ملی تایید شده بازسازی می شود. وی اجرای وی با بیان اینکه، بهسازی و بازسازی پارک ها در دستور کار سازمان است، عنوان کرد: پارک های قدیمی و مستهلک کرج تا پایان سال 92 به طور کامل بازسازی می شوند. عملیات گسترده در پارک شهید چمران با شرایط و امکانات جدید از جمله اقدامات اجرایی در نظر گرفته برای این پارک است. این مسئول با اشاره به تغییر طراحی پارک چمران در برنامه جدید بیان کرد: ساماندهی خیابان های پارک و نصب روشنایی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این پارک است.
رفع مشکلات اجتماعی پارک چمران
انزوای پارک شهید چمران و عدم استقبال از محیط تفریحی این پارک از سوی شهروندان کرجی باعث شده است این پارک تبدیل به محلی برای بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی شود. از راه های تغییر این شرایط در پارک چمران به عنوان تنها پارک بزرگ کرج که می تواند بستر های خوبی برای پر کردن خلاء اوقات فراغت اقشار مختلف باشد، تحول مثبت و استقبال مردم از پارک است. مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج با اذعان بر وجود مشکلات اجتماعی در پارک اظهارداشت: اجرای طرح های جدید در پارک و ساماندهی اصولی آن نقش بسزایی در کاهش مشکلات اجتماعی این پارک ایفا می کند. زارع اظهار امیدواری کرد: بهره برداری از پارک شهید چمران پس از اجرای طرح بازسازی ضمن برآوردن نیازهای تفریحی شهروندان در رفع معضلات اجتماعی موفق باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود