16 اسفند 1390
شماره خبر: 5512

شان مسافران در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی حفظ می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شان مسافران در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی حفظ می شود

سپیدار آنلاین: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج وحومه تاکید کرد: منزلت و شان مسافران در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی امری مهم است که باید مورد توجه ویژه مسئولان و برنامه ریزان ذیربط قرار گیرد.
مهرداد کیانی در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج افزود: تحقق این سیاست و تدبیر می تواند موجب استقبال هر چه بیشتر شهروندان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شود. وی با اشاره به اینکه، صنعت حمل ونقل عمومی، صنعتی مهم در کشور است، عنوان کرد: تقویت خدمات این سازمان با توجه به اینکه، وسایل حمل و نقل عمومی بهترین وسیله برای تردد در جوامع شلوغ است، بسیار حائز اهمیت می باشد. این مسئول، افزایش جمعیت ساکن در کلانشهر کرج را یادآور شد و بیان کرد: حجم بالای جمعیت در این کلانشهر همچنین استفاده اکثریت از وسایل نقلیه شخصی علاوه بر ایجاد آلودگی های صوتی، ضریب آلودگی هوا را افزایش می دهد. کیانی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را راهکار بسیار مهمی در کاهش اثرات ناشی از استفاده خودرو های شخصی دانست و عنوان کرد: فرهنگ سازی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نقش بسزایی در نهادینه کردن این فرهنگ مثبت و به تبع آن رفع مسائل و مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا ایفا می کند. وی به تنوع ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه، فعالیت این ناوگان های عمومی در قالب حمل و نقل مسافرین توسط مترو، تاکسی و اتوبوس صورت می گیرد، گفت: ساختار جغرافیایی کرج به گونه ای است که در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی می تواند بهترین وسیله حمل و نقل در کرج باشد. مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه، با اذعان بر عدم آماگی زیرساخت های شهری به منظور بهره گیری بیشتر از خدمات این سازمان، افزود: اراده شورای اسلامی شهر کرج و شهرداری توسعه شبکه های ارتباطی حمل و نقل عمومی در این کلانشهر است که این مهم برای به انجام رسیدن نیاز به تدوین برنامه ها و راهکار های ویژه است.
ضرورت آماده سازی زیرساخت ها با هدف افزایش راندمان خدمات رسانی
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه با یادآوری بالا بودن تقاضای سفر، آماده کردن زمینه های مساعد به منظور افزایش راندمان کاری سازمان اتوبوسرانی را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و بر انجام آن در قالب ارائه برنامه های مختلف راهبردی و کاربردی تاکید کرد. کیانی ترافیک موجود در کلانشهر کرج را از دیگر مسائلی عنوان کرد که ناوگان اتوبوسرانی را با مشکل خدمات دهی به ویژه افزایش زمان سفرهای درون شهری مواجه کرده است. وی با اشاره به وجود گره های ترافیکی به ویژه در ساعات پیک ترافیک گفت: این موضوع نیز برایند آماده نبودن زیرساختهای مناسب حمل و نقل عمومی در کرج است. کیانی اظهارامیدواری کرد: زیرساخت های حمل ونقل عمومی در کرج همچون تحقق شدن نتایج مطلوب و قابل قبول در بسیار از زمینه ها از جمله رسیدن راهکارهای مثبت درآمدزایی، افزایش ناوگان اتوبوس و امکانات، محقق شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود