18 اسفند 1390
شماره خبر: 5600

طرح ساماندهی دست فروشان در منطقه 5 کرج اجرا شد/ پیش بینی 600 جایگاه برای فروشندگان

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

طرح ساماندهی دست فروشان در منطقه 5 کرج اجرا شد/ پیش بینی 600 جایگاه برای فروشندگان

سپیدار آنلاین: رئیس اداره خدمات شهر منطقه 5 شهرداری کرج از اجرای طرح ساماندهی دست فروشان سطح منطقه خبر داد و افزود: این طرح با هدف ساماندهی وضعیت فروش دست فروشان به تا توجه به قرار گرفتن در آستانه سال جدید اجرا شد.
حمید رضا ایزدبین در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج در خصوص جایگاه در نظر گرفته شده برای تمرکز دست فروشان گفت: با توجه به پیش بینی های انجام شده در این زمینه، محل استقرار دست فروشان سطح منطقه در مکان چهار راه گلزار شرقی، جنب بانک ملت است. وی در ادامه با تاکید بر رعایت زیباسازی چهره منطقه به ویژه در ایام نوروز اظهارداشت: از اهداف مهم اجرای طرح ساماندهی دست فروشان علاوه بر تکریم شهروندی، ساماندهی و زیباسازی مبلمان شهری در این منطقه است. این مسئول با بیان اینکه، اجرای این طرح، زمینه های مساعد را برای دو گروه فروشنده و خریدار محقق می کند، بیان کرد: با توجه به آمار بالای تردد در این منطقه کرج، اجرای طرح ساماندهی می تواند علاوه بر فراهم آوردن عبور و مرور آسان شهروندان، نقش بسزایی در ساماندهی معابر و خیابان های این منطقه به ویژه خیابان المهدی حصارک داشته باشد.
پیش بینی 600 جایگاه برای فروشندگان
رئیس اداره خدمات شهر منطقه 5 شهرداری کرج به ایجاد 600 جایگاه برای فروشندگان در راستای اجرای طرح ساماندهی دست فروشان این منطقه اشاره کرد و افزود: تا کنون 350 نفر از فروشندگان در فضا های پیش بینی شده فروش مستقر شده اند. ایزدبین تاکید مدیریت شهری بر اجرای بهینه این طرح را یادآور شد وگفت: اجرای طرح در منطقه 5 نیز مبتنی بر اجرا سیاست های مدیریت شهری است که اجرای طرح ساماندهی دست فروشان نمونه بارز پیروی منطقه از برنامه های مدیریت شهری است. وی همچنین با اشاره به تبصره یک بند 2 ماده 55 قانون شهرداری ها عنوان کرد: به موجب این ماده و تبصره قانونی، کلیه اهالی، عابرین، صنوف، دستفروشان، دارنگان خودرو وانت بار ملزم به رعایت چارچوب های قانونی مطرح شده در قانونی شهرداری های هستند. وی تاکید کرد: هر گونه بساط و دست فروشی به وسیله چهار چرخ و دیگر وسایل در معابر عمومی غیر قانونی محسوب می شود ضمن آنکه توقف هر گونه خوردو وانت بار و یا باربند آن در معابر عمومی براساس قوانین موجود ممنوع است. ایزدبین باتاکید بر اینکه، در صورت مشاهده تخلف از سوی خاطیان با آنها برخورد می شود، تصریح کرد: با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی راهور وسایل فروش افراد خاطی به پارکینگ منتقل می شود. رئیس خدمات شهری شهرداری منطقه 5 شهرداری، قراردادن اجناس خارج از محل کسب و در معابر را یادآور شد و عنوان کرد: این اقدام از سوی مالکان مغازه تجاوز به حریم دیگر شهروندان محسوب می شود و ممنوع است. ایزدبین دستور معاون دادستان عمومی و انقلاب کرج را مبنای اصلی برخورد با خاطیان دانست و گفت: افراد خاطی طبق قانون به مراجع قانونی معرفی می شوند. وی یادآورشد: به منظور آگاهی رسانی به شهروندان در خصوص موار تخلف سد معبر 50 هزار تراکت در قالب مطرح کردن موارد قانونی و شیوه برخورد شهرداری و ضابطین قضایی بین شهروندان منطقه توزیع شده است. ایزدبین افزود: علاوه بر این بنر های مرتبط با این موضوع نیز در سطح شهر نصب شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود