10 اسفند 1390
شماره خبر: 5328

اجرای طرح ساماندهی و جمع آوری دست فروشان منطقه 5 کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اجرای طرح ساماندهی و جمع آوری دست فروشان منطقه 5 کرج

سپیدار آنلاین: رئیس اداره خدمات شهری منطقه 5 شهرداری کرج از اجرای طرح ساماندهی و جمع آوری دست فروشان سطح منطقه با هدف حفظ حقوق شهروندی خبرداد.
حمیدرضا ایزدبین در گفتو با پایگاه خبری مدیریت شهری کر با بیان این مطلب افزود: این طرح در سطح منطقه به ویژه در خیابان المهدی حصارک به نحو جدی و اثر بخشی اجرایی شد.
وی با اشاره به آمار بالای تردد در این منطقه بر ایجاد شرایط مناسب به منظور عبور و مرور آسان عابران پیاده تاکید کرد و گفت: تحقق این مهم از اولویت های مهم اداره خدمات شهری شهرداری منطقه 5 کرج است. این مسئول با اشاره به تاکید مدیریت شهری بر انجام این مهم اظهارداشت: مجوعه خدمات شهری منطقه 5 با هدف پیروی از سیاست های این دستگاه خدمات رسان اقدام به طراحی و تدوین برنامه های اجرای در این خصوص می کند. ایزدبین با یادآوری تبصره یک بند 2 ماده 55 قانون شهرداری ها عنوان کرد: به موجب این ماده و تبصره قانونی، کلیه اهالی، عابرین، صنوف، دستفروشان، دارنگان خودرو وانت بار ملزم به رعایت چارچوب های قانونی مطرح شده در قانونی شهرداری های هستند.
وی با اشاره به ممنوعیت هر گونه بساط و دست فروشی به وسیله چهار چرخ و غیره در معابر عمومی، افزود: توقف هر گونه خوردو وانت بار و یا باربند ان در معابر عمومی همچنین بساط جهت دستفروشی ممنوع است. ایزدبین تاکید کرد: در صورت مشاهده تخلف از سوی خاطیان، با هماهنگی پحلیس راهنمایی و رانندگی راهور، وسایل فروش افراد خاطی به پارکینگ منتقل می شود.
ممنوعیت قرار دادن اجناس مغازه ها در معابر سطح منطقه
رئیس خدمات شهری شهرداری منطقه 5 شهرداری، قراردادن اجناس خارج از محل کسب و در معابر را یادآور شد و عنوان کرد: این اقدام از سوی مالکان مغازه تجاوز به حریم دیگر شهروندان محسوب می شود و اکیدا ممنوع است. ایزد بین با اشاره به قانون 607 قانون مجازات اسلامی مبنی بر اینکه، هر گونه ایاد درگیری و مقاومت در مقابل مامورین دولت حین انجام وظیفه تمرد محسوب می شود، خاطرنشان کرد: با متخلفین طبق تبصره 2، 1 و 3 این ماده قانونی برخورد می شود. وی تاکید کرد: بنا به دستور معاون دادتان عمومی و انقلاب کرج همچنین با هماهنگی ضابطن قضایی با متخلفین برخورد می شود و این افراد طبق قانون به مراجع قانونی معرفی می شوند. ایزد بین تصریح کرد: هر گونه خسارت احتمالی حین انجام وظیفه ماموران و ضابطان قضایی بر عهده متخلفین و برهم زنندگان نظم می باشد. وی یادآورشد: به منظور آگاهی رسانی به شهروندان در خصوص موار تخلف سد معبر 50 هزار تراکت در قالب مطرح کردن موارد قانونی و شیوه برخورد شهرداری و ضابطین قضایی بین شهروندان منطقه توزیع شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود